آخرین اخبار

به‌کارگیری سیستم تصفیه هوای هوشمند در صنعت ساختمان

به‌کارگیری سیستم تصفیه هوای هوشمند در صنعت ساختمان

 

نوآوری جدید یک شرکت نوپای هندی برای تصفیه هوا، در صنعت ساختمان این کشور استفاده خواهد شد. کلیرکو (Clairco) با استفاده از فناوری‌های نوظهوری همچون یادگیری ماشین، اینترنت اشیاء و فناوری نانو، نوعی سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان‌ها و آپارتمان‌های شهری توسعه داده که از منظر استانداردهای دولتی، بالاترین درجه عملکردی (MERV-13) را از خود نشان می‌دهد.

این فناوری منحصربه‌فرد، مورد توجه بریگید (Brigade Group) که یکی از فعالان صنعت ساختمان در هند است، قرار گرفته و در دفتر مرکزی این شرکت و همینطور مراکز تجاری ساخته شده توسط این غول صنعت املاک، مانند «Orion Mall» و «Buzzworks» بکار گرفته می‌شود.

بنا بر توافق بریگید و کلیرکو، فناوری پتنت شده این استارت‌آپ، در مسیر تجاری‌سازی گسترده قرار می‌گیرد. نیروپا شانکار (Nirupa Shankar)، مدیر اجرایی بریگید در این خصوص می‌گوید: «این راه‌حل، یک نمونه عالی از چگونگی استفاده از فناوری یک شرکت نوپا برای بهبود بخش املاک و مستغلات است. هوای داخلی محیط‌ها، می‌تواند 3 تا 5 برابر بیشتر از محیط خارجی آلوده شود و بدیهی است که داشتن هوای پاک، منجر به افزایش 10 درصدی بهره‌وری کارکنان شرکت‌ها شده و از بیماری‌های ناشی از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. این طرح، با بهره‌گیری از اسکن حرارتی، ضدعفونی کننده با اشعه ماوراءبنفش و سایر ویژگی‌های موجود، گامی دیگر در جهت اطمینان از بهداشت و سلامت محیط کار محسوب می‌شود».

آیوش جها (Aayush Jha)، مدیرعامل و بنیان‌گذار کلیرکو نیز، با ابراز خشنودی از این توافقنامه مهم تجاری اظهار داشت: «این مشارکت، نشان‌دهنده سازگاری و تعهد بریگید در قبال استفاده از فناوری‌های دنیای مدرن، به نفع سهامداران و حامیان آن است. برای ما لحظه‌ای افتخارآمیز است که فناوری اختصاصی خود را در دفتر مرکزی منتور قبلی خودمان نصب کنیم. ما در حال حاضر، تصفیه و تولید هوای پاک را در حدود 2.5 میلیون فوت مربع در کشور مدیریت می‌کنیم و تمرکز فعلی، چیزی فراتر از اپیدمی کووید-19 است. ما به دنبال این هستیم که فناوری خود را به سایر صنایع هم تسری دهیم».

گفتنی است که استارت‌آپ کلیرکو را می‌توان یکی از نمونه‌های موفق کسب‌وکارهای تحت حمایت برنامه شتاب‌دهی «Brigade REAP» دانست. به عبارت بهتر، فناوری استقرار یافته در دفتر مرکزی و مراکز تجاری این غول صنعت املاک، توسط یکی از هسته‌های فناوری تحت حمایت آن توسعه یافته و از این منظر نیز، این فناوری نانویی را می‌توان یک همکاری فناورانه مطلوب و کارآمد بین صنعت و کسب‌وکارهای نوپا دانست.

 

مرجع: «The Hindu Business Line»

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.