آخرین اخبار

عرضه روان‌کننده‌های نانویی سازگار با محیط زیست در بیش از ۴۰ کشور جهان

عرضه روان‌کننده‌های نانویی سازگار با محیط زیست در بیش از ۴۰ کشور جهان

«Xeriant» که یک هلدینگ فناوری فعال در صنعت هوافضا می‌باشد، در تلاش است تا نوع جدیدی از روان‌کننده‌های صنعتی را به بازار عرضه نماید. این روان‌کننده‌های نانویی که با نام تجاری «XERI» به بازار عرضه می‌شوند، یک محصول نوآورانه و کاملاً سبز در صنعت 55 میلیارد دلاری روان‌کننده‌ها بوده که انتظار می‌رود با استقبال چشمگیری روبرو شود.

فناوری مذکور، کاملاً با محیط‌زیست سازگار بوده و با توجه به کاربردهای بالقوه در صنایع مختلف، اعم از خودرو، انرژی، نظامی و دریایی، امیدواری زیادی برای تغییر ساختار بازار و تبدیل «Xeriant» به یکی از رهبران صنعت وجود دارد. بنا بر اعلام «Xeriant»، عرضه روان‌کننده‌های نانویی مذکور، با دو برند «XERI-MC» و «XERI-L» و در قالب یک توافق‌نامه صدور مجوز فروش محصولات انجام می‌گیرد.

لازم به تأکید است که راه‌اندازی خط تولید و فروش محصول، با همکاری شرکت «Xeriant Europe s.r.o.» به‌عنوان شریک استراتژیک «Xeriant» انجام گرفته و هم‌اکنون، اخذ سفارشات اولیه از 14 شرکت متقاضی در اقصی نقاط جهان آغاز شده است. هنری بیضا (Henry Biza)، مدیرعامل «Xeriant»، در این خصوص می‌گوید: «هنگامی که تأثیر مثبت این فناوری بر روی تجهیزات، هواپیماها و وسایط نقلیه مشاهده شد، بسیاری از شرکت‌ها در سرتاسر جهان جذب آن شدند. ما انتظار داریم که در سال جاری، فروش قابل‌توجهی در بیش از 40 کشور جهان را تجربه کنیم».

اولین محصول آماده برای فروش، «XERI-MC» است که ضمن کاهش خرابی و فرآیندهای تعمیرات و نگهداری، عملکرد و کارایی ماشین‌آلات را افزایش می‌دهد. این محصول، در اصل برای موتورهای هواپیما اختراع شده و در شرایط فشار و دمای بالا، بسیار مؤثر عمل می‌کند. عامل نانوفیلم روان‌کننده و غیر سمی «XERI Metal Conditioner»، اصطکاک فلز به فلز و عوارض جانبی مرتبط مانند گرما، مصرف انرژی، سروصدا و ساییدگی قطعات را در سطح مولکولی کاهش داده و در عین حال، با کاهش خوردگی و دفع آب، باعث افزایش عمر قطعات فلزی می‌شود. «Xeriant»، مدعی است که «XERI-MC»، در خودروها، کامیون‌ها، تجهیزات کشاورزی، سیستم‌های حفاری، کشتی‌ها، تجهیزات نظامی و حتی صنایع بیوگاز مفید هستند. یک شرکت بیوگاز اروپایی، هم‌اکنون در یکی از نیروگاه‌های خود، از این روان‌کننده برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تولید برق خود استفاده می‌کند. با توجه به ده‌ها هزار کارخانه بیوگاز در سرتاسر جهان، بازاری بالقوه برای «XERI-MC» وجود دارد.

گفتنی است که صنعت هوافضا را می‌توان از صنایعی دانست که بسیاری از پیشرفت‌های فناورانه و نوظهور را تجربه نموده و از همین رو، شاهد تجاری‌سازی بسیاری از محصولات توسعه یافته توسط استارت‌آپ‌های زایشی دانشگاهی و صنعتی است. «XERI» را هم می‌توان نمونه‌ای جدید از این محصولات نوآورانه دانست که با توجه به بازار بزرگ روان‌کننده‌ها، قابلیت تجاری‌سازی و درآمدزایی بسیار بالایی خواهد داشت. انتظار می‌رود که در سال 2027 میلادی، ارزش این بازار به بیش از 80 میلیارد دلار افزایش یابد.

 

مرجع: «Street Insider»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.