آخرین اخبار

همکاری صنعت و دانشگاه برای بکارگیری نانوذرات در درمان سرطان

همکاری صنعت و دانشگاه برای بکارگیری نانوذرات در درمان سرطان

یک استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری‌های زیستی، خبر از همکاری فناورانه خود با شرکت دارویی «Astellas Pharma» داده است. «United Immunity» که در تلاش برای توسعه نسل جدید راهکارهای درمانی سرطان با استفاده از نانوذرات می‌باشد، امیدوار است که به واسطه این توافقنامه تحقیقاتی، روند توسعه و تجاری‌سازی استفاده از نانوذرات برای نجات جان بیماران سرطانی را تسریع نماید.

یکی از حوزه‌های پرکاربرد فناوری نانو، صنایع پزشکی و دارویی بوده که به شدت مورد استقبال دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دارویی قرار گرفته است. در این بین، نکته حائز اهمیت، تلاش‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی برای تجاری‌سازی یافته‌های خود بوده که اغلب، از طریق دو راهکار ثبت پتنت و صدور مجوز و یا تأسیس یک کسب‌وکار نوپا و حمایت از آن برای تجاری‌سازی فناوری رخ می‌دهد. «United Immunity» را می‌توان یک استارت‌آپ زایشی دانست که در راستای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی حاصل از فناوری دانشگاهی، شکل گرفته است. این یافته‌ها، نتیجه همکاری بلند مدت دانشکده مهندسی دانشگاه کیوتو (Kyoto University) و دانشکده پزشکی دانشگاه می (Mie University) می‌باشد.

این استارت‌آپ، در طیف گسترده‌ای از تحقیقات پایه و کاربردی در حوزه‌های درمانی مبتنی بر نانوفناوری فعالیت داشته و پروژه تحقیقاتی مشترک با شرکت «Xyphos Bioscience» (یکی از شرکت‌های تابعه Astellas Pharma)، در راستای توسعه هرچه بیشتر داروهای مبارزه با سرطان است. هدف از این پروژه، استفاده از نانوذرات منحصربه‌فرد و اختصاصی این شرکت استارت‌آپی، برای انتقال داروها به سیستم ایمنی بدن و ایجاد درک بهتر از تومورهای بدخیم سرطانی است. این روش، برای مقابله با سرطان‌هایی که راهکارهای درمانی فعلی برای آن‌ها مؤثر نیستند، قابل استفاده بوده و می‌تواند نجات جان بیماران زیادی را به‌دنبال داشته باشد.

لازم به تأکید است که «Astells Pharma»، یک شرکت دارویی مشهور در ژاپن، با یک بازار بسیار بزرگ و بین‌المللی در بیش از 70 کشور جهان است. همین بازار بزرگ، در کنار قابلیت‌های فناورانه، مالی و مدیریتی تجمیع شده در این شرکت، یکی از بهترین منابع برای تسریع فرآیند توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نوظهور خواهد بود؛ چیزی که «United Immunity»، مترصد بهره‌برداری بهینه از آن‌، از طریق این پروژه تحقیقاتی مشترک است. ترکیب ایده‌های خلاقانه و نوآوری نهفته در این استارت‌آپ دانشگاهی، با توانمندی‌های مالی، فنی و بازار «Astellas Pharma»، می‌تواند روش‌های مقابله با سرطان را به کلی تغییر دهد.

 

مرجع: «Asia One»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.