آخرین اخبار

مقابله با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی به کمک داروی گرافنی

مقابله با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی به کمک داروی گرافنی

یک استارت‌آپ فعال در زمینه تولید مواد گرافنی، خبر از توسعه یک ترکیب آنتی‌بیوتیک، ضد ویروس و ضدقارچ داده که مبتنی بر گرافن می‌باشد. شرکت «ZEN Graphene Solutions»، به تازگی تأییدیه‌های اولیه را نیز از بخش میکروب‌شناسی بیمارستان «Mount Sinai» کانادا دریافت نموده و گام مهمی در مسیر تجاری‌سازی برداشته است. این نتایج، یک پیشرفت بزرگ پزشکی در درمان تعداد زیادی از پاتوژن‌ها بوده که از آن جمله، می‌توان به مبارزه با عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی اشاره نمود که در بیماری کووید-19 نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

گرافن، از مواد بسیار ارزشمند و اعجاب‌انگیز است که در سال‌های اخیر، با طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف، از جمله تولید لاستیک، روغن روان‌کننده، بهبود کودهای کشاورزی، صنایع الکترونیک و ... روبرو شده است. «ZNE» که به‌طور تخصصی در زمینه تولید مواد گرافنی فعالیت دارد، با شناسایی فرصت نوظهور ناشی از اپیدمی کووید-19 و بهره‌گیری از پتانسیل‌های بالقوه گرافن، نوعی محصول دارویی تولید نموده است. گرگ فنتون (Greg Fenton)، مدیرعامل «ZEN»، در این باره می‌گوید: «این ترکیب دارویی، یک راه‌حل جدید است که می‌تواند مدیریت بیماری‌های عفونی را متحول ساخته و در عین حال، به‌عنوان یک درمان هدفمند برای ارگانیسم‌های مقاوم به دارو عمل کند. این درمان مبتنی بر گرافن، می‌تواند علیه عفونت‌های ویروسی اثرگذار بوده و ما در حال بررسی کاربرد آن، نه‌تنها در مبارزه با همه‌گیری فعلی، بلکه در برابر سایر عوامل بیماری‌زا هستیم».

از برجسته‌ترین ویژگی‌های این محصول، می‌توان به تأثیر 99.99 درصدی در برابر باکتری‌های هوازی و قارچ‌ها، استفاده بالقوه در درمان عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی و همچنین، عفونت‌های گوش، و چشم اشاره نمود. با توجه به پتانسیل بسیار بالای این فناوری برای تجاری‌سازی، «ZEN» حفاظت از این دستاورد را نیز در برنامه خود گنجانیده و یک ثبت اختراع موقت انجام داده است.

لازم به ذکر است که این شرکت، در حال انجام مطالعات سمیت سلولی برای اثبات ایمنی ترکیب بوده که پس از اتمام موفقیت‌آمیز این مطالعات، فاز آزمایشات بالینی انسانی و اخذ مجوزهای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز آغاز می‌گردد.

 

مرجع: «Investor Intel»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.