آخرین اخبار

جذب سرمایه ۵ میلیون دلاری توسط یک استارت‌آپ تولیدکننده مواد ضدحریق

جذب سرمایه ۵ میلیون دلاری توسط یک استارت‌آپ تولیدکننده مواد ضدحریق

یک استارت‌آپ نانویی که در زمینه تولید و عرضه مواد ضدحریق فعالیت دارد، موفق به جذب سرمایه 5 میلیون دلاری شده است. نانوتک (NanoTech Inc) که تنها یک سال از عمرش می‌گذرد، امیدواری‌های زیادی برای توسعه و تجاری‌سازی محصولاتش داشته و جذب سرمایه جدید از شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «Ecliptic Capital» هم، تأییدی بر این امیدواری‌ها بوده است.

این استارت‌آپ که از فناوری نانو برای تولید مواد پیشرفته استفاده می‌کند، در راستای توسعه مواد ضدحریق، همکاری‌های گسترده‌ای با صنایع انرژی و فعالان حوزه ساخت‌وساز دارد. «نانوتک» در سال 2019 تأسیس شده و در همین مدت کوتاه، یک اسپری ضد حریق به بازار عرضه نموده است. این اسپری، قادر به ایجاد یک ساختار ضد آتش در دمای بیش از 1800 درجه سانتی‌گراد است که علاوه بر امکان حفاظت از سازه‌ها در مقابل پیامدهای ناشی از حریق، به مردم فرصت می‌دهد تا در هنگام آتش‌سوزی، به‌صورت ایمن‌تری از مهلکه خارج شوند. «نانوتک»، از نخستین استارت‌آپ‌های حاضر در شتاب‌دهنده «Halliburton Labs» بوده که با توجه به امکانات و قابلیت‌های فناورانه ارائه شده در آن، مسیر رشد خود را به‌خوبی طی نموده است. این شتاب‌دهنده، یک آزمایشگاه فناوری‌های پاک متعلق به شرکت نفتی هالیبرتون است که امکاناتی را در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی فعال در این حوزه قرار می‌دهد.

همکاری گسترده با صنایع و چرخه کوتاه توسعه و تجاری‌سازی محصول، موجب شده تا «نانوتک»، مشتریان قابل‌توجهی در اروپا و آمریکا به خود جلب نماید. این شرکت، در حال توسعه محصولاتی از قبیل رنگ، دیوار خشک (drywall) و پلاستیک است که فصل مشترک تمامی این محصولات، ضد آتش بودن آن‌ها است؛ به این معنی که با استفاده از این محصولات، دیگر نیازی به پوشش‌های ضد حریق نمی‌باشد. این برنامه‌های گسترده، همراه با طرح ایجاد یک کارخانه تولید محصول در آمریکا، مخارج قابل‌توجهی را بر دوش بنیان‌گذاران شرکت قرار داده و از همین رو، خیلی زود به فکر جذب سرمایه افتادند. مایک فرانسیس (Mike Francis)، یکی از بنیان‌گذاران «نانوتک»، با تأکید بر نقش شتاب‌دهنده هالیبرتون در جذب سرمایه‌گذار، اظهار داشت: «همکاری با هالیبرتون، نانوتک را در معرض دید سرمایه‌گذاران بی‌شماری قرار داد و به ما کمک نمود تا بودجه مدنظر خود را تأمین کنیم».

گفتنی است که سرمایه‌گذاری صورت گرفته، از نوع سرمایه‌گذاری بذر (Seed Round) بوده و به «نانوتک» کمک می‌کند تا فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای و اجرایی خود را به شدت گسترش دهد. برآورد فرانسیس این است که به زودی تعداد کارکنان این شرکت، از 20 نفر فعلی به 100 تا 200 نفر (در سه‌ماهه دوم 2021) افزایش خواهد یافت. این موضوع، نشان‌دهنده بلندپروازی‌های این استارت‌آپ نانویی و چشم‌انداز ذهنی بنیان‌گذاران آن برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر است.

 

مرجع: «Houston chronicle»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.