آخرین اخبار

استفاده از فناوری نانو در ایمپلنت‌های ستون فقرات

استفاده از فناوری نانو در ایمپلنت‌های ستون فقرات

شرکت مدترونیک (Medtronic Plc) که یک رهبر جهانی در حوزه فناوری‌های پیشرفته پزشکی محسوب می‌شود، خبر از عرضه سیستم جدید کاشت ایمپلنت‌های تیتانیومی در آمریکا داده است. این سیستم پزشکی منحصربه‌فرد که تحت عنوان «AdaptixTM» عرضه می‌گردد، علاوه بر به‌کارگیری آسان، رشد استخوانی را نیز بهبود می‌بخشد.

«آداپتیکس»، اولین کاشت ایمپلنت تیتانیومی با فناوری انحصاری «Titan nanoLOCK Surface Technology» است که در آگوست 2020، مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته و جایگزین سیستم قدیمی «Capstone Spinal System» خواهد شد.

سیستم ابداعی مهندسین مدترونیک، نقطه عطف بزرگی در ایمپلنت‌های تیتانیومی سه‌بعدی محسوب شده که برای بهبود ضایعه‌های نخاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ایمپلنت‌ها، در حین جراحی‌های همجوشی نخاعی، بین مهره‌های ستون فقرات قرار گرفته و علاوه بر کمک به کاهش فشار بر روی اعصاب حرکتی بیمار، ثابت نگه داشتن مهره‌ها در جای خود را در حین فرآیند همجوشی موجب می‌شود. «آداپتیکس»، با طراحی پیشرفته و قابل‌اعتماد، بهره‌مندی از پشتیبانی علمی حوزه نانو و کارایی منحصربه‌فرد، مراقبت از ستون فقرات را به شدت بهبود می‌بخشد.

لازم به تأکید است که یکی از عمده‌ترین کاربردهای نانوفناوری در سال‌های اخیر، حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است که از انواع فناوری‌های دارورسانی مبتنی بر حامل‌های نانویی، تا درمان بیماری‌های پوستی و سیستم‌های تشخیص بیماری را در بر می‌گیرد. مدترونیک، یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از فناوری‌های پیشرفته، از جمله نانو در حوزه درمان محسوب شده که با راهکارهای نوآورانه خود برای کاشت ایمپلنت‌ها و استفاده از زیست‌فناوری، استراتژی‌های جراحی ستون فقرات را به کلی متحول ساخته است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در ایرلند قرار دارد، بیش از 90 هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد.

فناوری انحصاری «Titan nanoLOCK Surface» مدترونیک، مصداق بارزی از سیستم‌های تجاری‌سازی شده پزشکی مبتنی بر فناوری نانو است. نکته جالب پیرامون این فناوری، نقش کلیدی شرکت استارت‌آپی «Titan Spine»، به‌عنوان پیشگام و توسعه‌دهنده اصلی فناوری است که با تملک آن از سوی مدترونیک در سال 2019 میلادی، مسیر توسعه و تجاری‌سازی سیستم «آداپتیکس»، هموار گردید.

 

مرجع: «Bio Space»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.