آخرین اخبار

اعطای جایزه نمایشگاه فناوری مالزی به یک شرکت نانویی

اعطای جایزه نمایشگاه فناوری مالزی به یک شرکت نانویی

یک شرکت مالزیایی فعال در حوزه فناوری نانو، جایزه بخش پوشاک نمایشگاه فناوری مالزی (Malaysia Technology Excellence Awards) را به خود اختصاص داد. نانوتکستایل (NanoTextile Sdn Bhd) با تکیه بر ایده همراهی صنعت مد و فناوری و راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان «هنگامی که صنعت مد با فناوری مواجه می‌شود»، نوآوری‌های فراوانی در صنعت پوشاک مالزی پدید آورده و از همین رو، جایزه مذکور را به خود اختصاص داده است.

نانو تکستایل متوجه شد که فعالان صنعت مد و فناوران، باید بیشتر از قبل همکاری داشته باشند و این کار را با گسترش مشارکت‌ها در همه زمینه‌ها، از لباس و مدل‌های تجاری گرفته تا نوآوری‌های فنی و تولید بسط داد. همین ایده نوآورانه، موجب شد تا جایزه تعالی فناوری مالزی در سال 2020، به این شرکت خوش‌فکر و خلاق اختصاص یابد. جایزه‌ای که توسط « Singapore Business Review» به این شرکت اعطا گردید.

امروزه صنعت مد به‌عنوان یک صنعت به شدت رقابتی و پیشرفته، تقاضاهای فراوانی برای توسعه کاربردهای جانبی محصولات دارد. مصرف‌کنندگان این روزها، از یک پارچه چیزی بیشتر از کارکردهای رایج آن طلب می‌کنند و بدیهی است که این تقاضای فزاینده، تنها با فناوری‌های نوظهوری همچون نانوفناوری قابل پاسخ است. روند تغییرات صنعت پوشاک، به خوبی این موضوع را تأیید نموده و به شکل خودکار، سطح استفاده از فناوری در صنعت مد، رو به افزایش است.

نانو تکستایل که خود عرضه‌کننده محصولاتی همچون جوراب‌های نانویی، لباس‌های آنتی‌باکتریال و ضد بو و ماسک‌های نانویی است، به واسطه این طرح خود، فرصت سرمایه‌گذاری و مشارکت برای همه بازیگران اصلی صنعت مد و پوشاک را فراهم نموده تا شکاف ایجاد شده بین توسعه محصول و ورود آن به بازار، از بین برود. البته که این تسریع فرآیند تجاری‌سازی، ناشی از تقاضای بازار و مصرف‌کنندگان بوده و ترکیب فناوری در تمامی مراحل و بخش‌های صنعت مد، از فرآیند تولید گرفته تا عرضه نهایی محصول را پوشش داده و رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت. این نکته را باید در نظر داشت که در یک صنعت سنتی مانند مد، ورود فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون نانو، به معنای یک انقلاب تمام‌عیار بوده که هم عملکرد محصولات را به شدت ارتقاء می‌دهد و هم به دلیل مزایای جانبی مانند کاهش هزینه‌ها، راحتی در استفاده و قدرت پاسخگویی به نیازهای متنوع بازار، رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت.    

 

مرجع: «Singapore Business Review»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.