آخرین اخبار

طول عمر ۲۸۰۰۰ ساله یک باتری نانویی

طول عمر ۲۸۰۰۰ ساله یک باتری نانویی

استارت‌آپ آمریکایی «NDB»، مدعی است که باتری نانوالماس خود شارژ شونده این شرکت، یک پله به مرحله تجاری‌سازی نزدیک‌تر شده است. این شرکت، اعلام نموده که دو نمونه مفهومی از این باتری‌ها، با موفقیت تست شده‌ و تمایزی جدی نسبت به نمونه‌های تجاری موجود به نمایش گذاشته است. این تست‌ها که در دو مرکز «Lawrence Livermore National Laboratory» و «Cavendish Laboratory at Cambridge University» صورت گرفته‌اند، گواهی بر راندمان 40% این باتری‌ها بوده که بر خلاف نمونه‌های تجاری موجود از باتری‌های الماسی که تنها بازده 15 درصدی دارند، یک پیشرفت قابل توجه به شمار می‌رود.

این فناوری به شدت نوآورانه، توسط مایکل پپر (Michael Pepper)، فیزیکدان مشهور دانشگاه کمبریج توسعه یافته است. قابلیت شارژ 40 درصدی این باتری‌ جدید، مربوط به سطوح فعال نانوالماس بوده که بار الکتریکی را از الماس استخراج کرده و به باتری اجازه استفاده می‌دهد. نیما گلشریفی (Nima Golsharifi)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت «NDB»، با اشاره به حساسیت‌های زیست‌محیطی این شرکت می‌گوید: «ما به شدت نگران رفاه و ایمن بودن این کره خاکی هستیم. در همین راستا، با تمرکز بر کاهش تغییرات آب و هوایی، سعی بر محافظت از کره زمین برای نسل‌های آینده داریم. با استفاده از باتری‌های نانوالماس، ما به یک موفقیت بزرگ فناورانه در حوزه باتری دست یافته‌ایم که علاوه بر دوام چند هزار ساله، تأمین انرژی دستگاه‌ها تنها از طریق دسترسی به هوای طبیعی را امکان‌پذیر می‌سازد».

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، این باتری‌ها قابلیت استفاده برای کل طول عمر دستگاه، تا حدود 28000 سال را خواهند داشت. با توجه به کاربردهای گسترده باتری‌ها در حوزه‌های مختلفی اعم از تلفن‌های همراه، هواپیماها، موشک‌ها، وسایط نقلیه الکتریکی و حسگرها، پتانسیل تجاری بالایی برای این فناوری نوظهور پیش‌بینی می‌گردد.

گفتنی است که فناوری باتری مذکور، در حال توسعه و تجاری‌سازی نهایی بوده و احتمالاً از اواخر سال جاری میلادی، در دسترس خواهد بود. مدیران «NDB»، مدعی هستند که این شرکت، دو مشتری برای محصول خود پیدا نموده که یکی از آن‌ها، از رهبران تولیدکننده محصولات و خدمات چرخه سوخت هسته‌ای و دیگری، یک شرکت پیشرو در زمینه تولیدات هوافضا، صنایع دفاع و امنیت جهانی است.

 

مرجع: «Oil Price»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.