آخرین اخبار

نقش‌آفرینی نانو در بهبود نور و کاهش مصرف انرژی صفحات نمایش

نقش‌آفرینی نانو در بهبود نور و کاهش مصرف انرژی صفحات نمایش

یک استارت‌آپ زایشی فعال در حوزه فناوری نانو، «LED»های جدیدی ابداع نموده که نسبت به نمونه‌های موجود، کوچک‌تر و با بازده انرژی بالاتری بوده و قابلیت ایجاد صفحات نمایش روشن‌تر و واضح‌تر را در تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های مشابه فراهم می‌نماید. نانو «LED»های توسعه یافته توسط «NS Nanotech»، از فناوری‌های دانشگاه‌های میشیگان (University of Michigan) و مک‌گیل (McGill University) بهره برده و نمونه موفقی از اخذ مجوزهای بهره‌برداری از پتنت‌های دانشگاهی به شمار می‌آید.

بنا به گفته پروفسور زتیان می (Zetian Mi) که یکی از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ است، در حالی که امروزه شرکت‌های فناور متعددی بر روی ساختارهای نانویی صفحات نمایش کار می‌کنند، اما تفاوت ایده «NS Nanotech» با سایرین در این است که آن‌ها از این «LED»های نانویی، برای کنترل بهتر جهت‌های انتشار، پایداری و درجه اشباع نور استفاده نموده که می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها، راندمان و کارایی را افزایش داده و دوام صفحات نمایش را بهبود بخشد. وی در این خصوص می‌گوید: «یک تلفن همراه با صفحه‌نمایش روشن و واضح را تصور کنید، روشن‌تر و واضح‌تر از هر آنچه تا به حال دیده‌اید. صفحات نمایش ما، نصف نمونه‌های مشابه مصرف انرژی داشته و دو برابر بیش از هر تلفن همراه هوشمند امروزی، دوام دارند».

گفتنی است، این استارت‌آپ که سال گذشته طی نخستین دور تأمین مالی خود، موفق به جذب سرمایه شده بود، یک شرکت زایشی از دانشگاه میشیگان محسوب شده که فعالیت‌های خود را بر توسعه ساختارهای نانویی نیمه‌هادی و به‌کارگیری آن‌ها در دستگاه‌ها و سیستم‌های الکترونیک، فوتونیک و انرژی خورشیدی متمرکز نموده است. با توجه به گستردگی کاربرد فناوری ابداعی این شرکت، پیش‌بینی می‌شود که پس از تجاری‌سازی موفق آن در صفحات نمایش «LED»، تلاش برای توسعه کاربردهای بهداشتی، سلامت و انرژی نیز آغاز گردد. در واقع، آنچه از شواهد پیدا است، قابلیت استفاده از این فناوری، برای تصفیه آب و هوا و همچنین استریل کردن تجهیزات پزشکی می‌باشد.

لازم به ذکر است که این شرکت، در نمایشگاه مجازی «Display Week 2020» که در ابتدای آگوست سال جاری میلادی برگزار گردید، اقدام به رونمایی از فناوری خود نمود. پروفسور می معتقد است که این رونمایی، امکان توسعه نسل جدید «LED»ها را به نمایش گذاشته و بیانگر یک نوآوری قابل توجه در این صنعت می‌باشد.

 

مرجع: «Umich News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.