آخرین اخبار

توسعه یک آزمایشگاه شخصی خانگی توسط یک استارت‌آپ نانویی

توسعه یک آزمایشگاه شخصی خانگی توسط یک استارت‌آپ نانویی

یک استارت‌آپ نانویی که در زمینه توسعه و تجاری‌سازی محصولات زیستی حوزه سلامت فعالیت دارد، خبر از تکمیل و عرضه نسخه جدیدی از محصول انحصاری خود، تحت عنوان «FemtoSpot» داده است. محصول تولیدی شرکت نانو دیاگنوسیکس (Nano DiagnosiX)، نوعی حسگر زیستی بسیار پیشرفته است که برای رصد و کنترل بیماری‌ها قابل استفاده بوده و امکان انجام آزمایشات پزشکی باکیفیت را، در هر مکان فراهم می‌سازد.

یکی از معضلات بزرگ فرآیندهای درمانی، ادامه کنترل و نظارت بر بیماری از طریق آزمایشات مختلف است. طبیعتاً امکان انجام بسیاری از آزمایش‌ها، تنها در آزمایشگاه‌های مجهز وجود داشته و همین مسئله، دسترسی را برای بسیاری از افراد محدود می‌نماید. ایده اصلی نانو دیاگنوسیکس، در راستای حل نمودن این چالش بوده که توانایی انجام آزمایش‌های تشخیصی و کنترلی در محل را با دقتی معادل تست در محل آزمایشگاه، فراهم می‌کند. بر همین اساس، «فمتواسپات» به‌عنوان بخشی از این مأموریت و با هدف توسعه یک ابزار دستی برای کنترل بیماری در هر زمان و مکان، طراحی شده است.

حسگرزیستی نانو دیاگنوسیکس که نوعی تراشه‌ ترانزیستوری مقرون‌به‌صرفه، جمع‌وجور و قابل‌حمل است، طی یک فرآیند انحصاری و مبتنی بر نانو ساختارها تولید شده است. بیماران بدون نیاز به آموزش‌های تخصصی، می‌توانند برای بررسی و کنترل شاخص‌های بیماری خود، شخصاً از این حسگرها استفاده نموده و عملاً یک آزمایشگاه پیشرفته و دقیق را همراه خود داشته باشند.

یکی از مثال‌های کاربردی «فمتواسپات»، مانیتور میزان گلوکز خون افراد در خانه است که با توجه به ادغام آن در یک اپلیکیشن تلفن همراه، امکان ارتباط مستقیم بین بیمار و پزشک و ارسال نتایج به وی را میسر می‌سازد. «فمتواسپات»، تنها به یک قطره خون نیاز داشته و در حال حاضر، توانایی تشخیص نشانگرهای بیولوژیکی بیماری‌های قلبی و عروقی هم در آن گنجانده شده است. استفاده از این فناوری هوشمند، جایگزینی مطلوب برای ویزیت‌های متعدد پزشکان و بستری‌های روتین جهت انجام آزمایشات مختلف بوده و از این منظر، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای در اختیار گرفتن نبض بازار و سودآوری را خواهد داشت.    

 

مرجع: «BioSpace»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.