آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری برای تملک یک استارت‌آپ نانویی

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری برای تملک یک استارت‌آپ نانویی

یک شرکت فعال در حوزه توسعه و تجاری‌سازی سیستم‌های نوظهور نانویی، خبر از تأمین مالی 25 میلیون دلاری، برای گسترش محصولات نوری جدید خود داده است. «پیک نانوسیستمز» (Peak Nanosystems) که در تگزاس آمریکا مستقر است، تصمیم دارد تا با استفاده از این سرمایه جدید، شرکت استارت‌آپی «پلیمرپلاس» (PolymerPlus) و فناوری انحصاری آن را تحت تملک خود در آورد.

در طی سال‌های اخیر ، فعالیت‌های گسترده «پیک نانوسیستمز»، این شرکت مشهور و بین‌المللی را در زمره شرکت‌هایی قرار داده که فاصله بین فناوری‌های نانویی آزمایشگاهی و کاربردهای واقعی آن‌ها را از بین می‌برند. این شرکت که به تازگی بر روی یک محصول نوری جالب و منحصربه‌فرد کار می‌کند، با صندوق سرمایه‌گذاری «Squadron Capital» به توافق رسیده تا در قالب تأمین مالی سری «C»، 25 میلیون دلار در اختیار گیرد. این مبلغ، به منظور تصاحب پلیمرپلاس و فناوری انحصاری آن و همچنین توسعه فنی محصولات نوری مربوطه، هزینه می‌شود.

گفتنی است که پلیمرپلاس، از استارت‌آپ‌های مستقر در اوهایو بوده که احتمالاً تا سال 2021 میلادی، فناوری انحصاری خود برای محصولات نوری و خازن‌های فیلم را به بازار عرضه می‌نماید. با تصاحب این شرکت از سوی پیک نانوسیستمز، فناوری مذکور و سایر دارایی‌های فکری تولید شده در دانشگاه «Case Western Reserve University» با موضوع فیلم‌های نانو لایه، در انحصار این شرکت در می‌آید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پیک نانوسیستمز، پیش از این نیز با هر دو نهاد یاد شده، تعاملات بسیار نزدیکی داشته است. به‌طوری که چاد لویس (Chad Lewis)، مدیر ارشد این شرکت می‌گوید: «ما با دفتر انتقال فناوری دانشگاه، رابطه بسیار خوبی داریم و این رابطه، با خریداری پلیمرپلاس به مرحله جدیدی وارد می‌شود». پیک نانوسیستمز در سال 2016 میلادی، همکاری فناورانه با پلیمرپلاس را در زمینه تولید فیلم‌های نانو لایه برای لنزهای با ضریب شکست کارآمد (GRIN) آغاز نموده و تملک پلیمرپلاس را، می‌توان گام جدیدی از این همکاری‌ها دانست.

لازم به ذکر است که پیک نانوسیستمز، شرکت مادر پیک نانو اپتیکز (Peak Nano Optics) و پیک نانو فیلمز (Peak Nano Films) محسوب شده که با بهره‌مندی از قابلیت‌های فنی چشمگیر در حوزه‌های مختلف فناوری نانو، در تلاش است تا پتانسیل‌های این حوزه را بالفعل نموده و در اختیار شرکت‌های صنعتی و دنیای واقعی قرار دهد. این شرکت، در وب‌سایت خود آورده است: «سیستم تحقیقاتی پیک نانوسیستمز، کل فرآیند از تحقیقات اولیه و نوآوری گرفته تا نمونه‌سازی، تولید، جذب سرمایه، تجاری‌سازی و توزیع را هدف قرار می‌دهد». شایان ذکر است که این شرکت، در حال ساخت و تجهیز یک مرکز 30 میلیون دلاری در آمریکا است که پیشرفته‌ترین مرکز طراحی و ساخت محصولات نوری در جهان محسوب می‌شود.

  

مرجع: «Dallas Innovates»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.