آخرین اخبار

تولید ماسک‌های گرافنی صورت در نتیجه یک همکاری فناورانه

تولید ماسک‌های گرافنی صورت در نتیجه یک همکاری فناورانه

یک شرکت فعال در حوزه طراحی و تولید محصولات گرافنی، با همکاری یک شرکت کره‌ای تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، نوعی ماسک آرایشی صورت تولید نموده که در آن، پلاکت‌های نانویی گرافن گنجانده شده است. بنا به اعلام شرکت «هایدل گرافن» (Haydale Graphene Industries PLC)، ماسک‌های عرضه شده توسط شرکت «آی‌کرافت» (iCraft)، از ویژگی هدایت الکتریکی و حرارتی گرافن استفاده نموده تا جذب هر چه بیشتر محتوای ماسک به پوست را تسهیل نماید.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد گرافن، توجه بسیاری از صنایع و حوزه‌های کسب‌وکار را به خود جلب نموده است. نمودی از اهمیت گرافن را می‌توان در اختصاص جایزه نوبل فیزیک سال 2010 میلادی دانست که حتی به گفته یکی از برندگان جایزه فوق، به‌مانند کشف یک معدن طلا است. این ماده جادویی که بسیاری آن را جایگزینی برای سیلیکون می‌دانند، ماده‌ای با پایه کربنی و چگالی اتمی بالا بوده و همین ترکیب غیرعادی، خواصی منحصربه‌فردی، نظیر استحکام بسیار بالا، هدایت الکتریکی و حرارتی بالا و قابل تنظیم، خصوصیات عالی نوری و ... را به آن بخشیده است.

محصولات بهداشتی و آرایشی که مستقیماً در تماس با پوست هستند، یکی دیگر از حوزه‌های نوظهور کاربرد گرافن به شمار می‌رود. بنا بر اظهارات شرکت «هایدل گرافن»، حجم اولیه گرافن مورد نیاز برای تولید ماسک‌های آرایشی آن‌چنان زیاد نیست، اما کاربرد موفق و انجام این مبادله با شرکت «آی‌کرافت»، نشان می‌دهد که به زودی، مصرف چشمگیری از گرافن در این حوزه ایجاد خواهد شد. «کیت برودبنت» (Keith Broadbent)، مدیر اجرایی «هایدل گرافن»، با ابراز خشنودی از کارکرد موفق ماسک‌های گرافنی، در این خصوص اعلام نموده: «پس از تحقیق و توسعه‌های فراوان و سرمایه‌گذاری قابل‌توجه، مشاهده یک محصول مبتنی بر گرافن در بخش بهداشت و زیبایی، بسیار لذت‌بخش است. ما در کنار آی‌کرافت، به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم که محصولات مبتنی بر گرافن ما، هم در بازار لوازم آرایشی و هم در مبارزه با کالاهای تقلبی، به بازار عرضه شوند».

گفتنی است که با انتشار اخبار پیرامون انعقاد قرارداد همکاری بین «هایدل گرافن» و «آی‌کرافت»، سهام این شرکت جهشی 8 درصدی را تجربه نموده که خود نمودی از پیش‌بینی آینده قابل توجه این شرکت و محصولات در حال توسعه آن است.

 

مرجع: «Proactive Investors»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.