آخرین اخبار

پیش‌بینی بازار ۱.۳ میلیارد دلاری نانوسنسورها در سال ۲۰۲۶

پیش‌بینی بازار ۱.۳ میلیارد دلاری نانوسنسورها در سال ۲۰۲۶

بنا بر گزارش‌های ارائه شده، مجموعه درآمد حاصل از بازار نانوسنسورها در سال 2019 میلادی، چیزی در حدود 536 میلیون دلار بوده است. همچنین توجه به افزایش قابل توجه تقاضا برای نانوسنسورها در حوزه‌های مختلف، انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی این محصول، با رشد سالیانه 11 درصدی، در سال 2026 میلادی، به بیش از 1321 میلیون دلار برسد.

یکی از کاربردهای فناوری نانو، طراحی و تولید انواع سنسورهایی است که در زمینه‌های متنوع، نظیر صنایع شیمیایی، زیست پزشکی، مکانیک و علم مواد کاربرد دارند. بازار نانوسنسورها، شامل ساخت و استفاده از سیستم‌ها و دستگاه‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بوده که انقلاب بزرگی در حوزه‌های مختلف صنعتی، از جمله ارتباطات، حمل‌ونقل، کشاورزی، انرژی، محصولات مصرفی و ساخت و تولید پدید آورده است. همین تقاضای گسترده و طیف وسیع و متنوع کاربردها، موجب شده تا شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی در سطح جهان، نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه و توسعه و تولید انواع نانوسنسورها، اقدام نمایند.

یکی از فاکتورهای کلیدی در رشد بازار جهانی نانوسنسورها، افزایش میزان پذیرش و به‌کارگیری آن‌ها در صنایع پزشکی است که در کنار پیشرفت‌های فناورانه دستگاه‌های نانویی، استقبال گسترده صنعت از این تجهیزات را به همراه داشته است. امروزه تشخیص پزشکی و فناوری‌های تصویربرداری از بیماران، به‌طور فزاینده‌ای از نانوسنسورها بهره برده و افزایش کارایی و توسعه دامنه عملکردی آن‌ها را میسر نموده است. در این میان، برخی موضوعات مانند محدودیت در به‌کارگیری سنسورها در شرایط خاص و هزینه بالای فناوری، موانعی را بر سر رشد همه‌جانبه نانوسنسورها پدید آورده که نیاز به حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران و نهادهای دولتی را می‌طلبد. افزایش بودجه‌های تحقیق و توسعه از سوی شرکت‌های فناور بزرگ و حمایت‌های فراگیر نهادهای عمومی در ارتباط با توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نوظهور، بازاری پررونق و رو به رشد را برای نانوسنسورها نوید می‌دهد و این فرصتی بزرگ و منحصربه‌فرد برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا است که به این حوزه جذاب از فناوری ورود نموده و محصولات مطلوبی را در این بازار بزرگ عرضه نمایند.

گفتنی است که بنا بر آمار انتشار یافته در سال 2019، بیشترین درآمد حاصله در بازار نانوسنسورها، به بیوسنسورها و بخش الکترونیک اختصاص داششته است. در همین راستا، از بازیگران کلیدی این بازار، می‌توان به «Altair Nanotechnologies»، «Applied Nanotech Holdings» و «Thermofisher Scientific» اشاره نمود.

 

مرجع: «Business Wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.