آخرین اخبار

همکاری دو شرکت دارویی به منظور توسعه سیستم‌های تحویل دارویی

همکاری دو شرکت دارویی به منظور توسعه سیستم‌های تحویل دارویی

در پی انتشار اخبار همکاری شرکت دارویی «N4 Pharma» با یک شرکت نانویی، سهام این شرکت با افزایش 9 درصدی مواجه شد. هدف از این همکاری تحقیقاتی 14 ماهه با شرکت نانومریکز (Nanomerics)، توسعه و تکامل سیستم تحویل دارویی «Nuvec» یاد شده که ارزش قابل توجهی را برای هر دو مجموعه به همراه خواهد داشت.

نانومریکز (Nanomerics)، یک شرکت دارویی متمرکز بر توسعه محصولات زیستی است. بنیان‌گذاران این شرکت، «لئوما اوچگبو» (Ijeoma Uchegbu) و «آندرس اسچاتزلین» (Andreas Schätzlein)، هر دو از اعضای دانشکده داروسازی دانشگاه کالیفرنیا (UCL) هستند که با انتشار مقالات و کتب متعدد، خود را به‌عنوان پیشگامان حوزه نانوفناوری پلیمری در جهان مطرح ساخته‌اند. این شرکت، موفق به اخذ بیش از 20 گواهی ثبت اختراع در این زمینه شده و جایزه انجمن سلطنتی شیمی برای فناوری‌های نوظهور سال 2017 میلادی را نیز به خود اختصاص داده است.

همکاری دو شرکت دارویی که در قالب یک موافقت‌نامه همکاری تحقیقاتی آغاز خواهد شد، به دو فاز 7 ماهه تقسیم شده که در فاز نخست، توسعه و آزمایش پایداری 30 روزه چهار فرمولاسیون «Nuvec» مدنظر خواهد بود. در فاز دوم نیز، تولید آنتی‌بادی‌های داخلی بدن و آزمایش اثربخشی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. شرکت «N4 Pharma»، ابراز داشته که دسترسی به آنتی‌ژن «siRNA» به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی همکاری تحقیقاتی مذکور، با امضای یک قرارداد انتقال مواد با یک انستیتوی تحقیقاتی که نام آن افشا نشده، تضمین گردیده است. این آنتی‌ژن، مانع از تولید نوعی پروتئین خاص در بدن شده که در بیماری‌های سرطانی و آسیب‌های عصبی به بدن، دخیل می‌باشد.

«نیگل تئوبالد» (Nigel Theobald)، مدیر اجرایی «N4 Pharma»، با اشاره به این همکاری تحقیقاتی اظهار داشت: «این یک فرصت هیجان‌انگیز برای ما بوده تا توسعه سیستم تحویل دارویی خود را تسریع نماییم. همکاری با نانومریکز که تخصص قابل‌توجهی در زمینه توسعه و آزمایش سیستم‌های دارورسانی نانویی دارد، دسترسی به دانشمندان و آزمایشگاه‌های این شرکت را فراهم می‌کند. نشان دادن پایداری 30 روزه، نقطه عطفی مهم در برجسته‌سازی پتانسیل‌های Nuvec و اثبات کارایی آن خواهد بود».

 

مرجع: «Share Cast»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.