آخرین اخبار

موفقیت استارت‌آپ نانویی در تولید و عرضه نرم‌ترین کاپشن ضد لک و بوی جهان

موفقیت استارت‌آپ نانویی در تولید و عرضه نرم‌ترین کاپشن ضد لک و بوی جهان

یک استارت‌آپ نانویی فعال در صنعت نساجی، در ادامه نوآوری‌های خلاقانه خود، خبر از عرضه جدیدترین نمونه کاپشن‌ها و سوئیشرت‌های نانویی داده است. شرکت دراپل فابریکز (Dropel Fabrics)، مدعی است که سری جدید محصولات نانویی این شرکت، نرم‌ترین نمونه‌ ضد لک و بو است که در بازار موجود می‌باشد.

شاید شما هم در هنگام صرف یک وعده غذایی یا میان‌وعده، تجربه ناخوشایند ریختن نوشیدنی یا مایعات روی لباس‌ها را داشته باشید. بدون شک لک‌های ناشی از این مسئله، می‌تواند ظاهر لباس شما را به شدت مخدوش نماید. این مسئله به‌ویژه اگر در یک میهمانی رسمی یا جلسه کاری مهم حضور داشته باشید، حادتر هم خواهد بود. علاوه بر این، شستشوی مداوم لباس، می‌تواند عمر مفید آن را به شدت کم نموده و کیفیت آن را نیز تقلیل دهد. در پاسخ به این چالش، فناوری نانو به کمک شرکت‌های تولیدکننده لباس آمده و امروزه انواع پارچه‌های مقاوم در برابر لکه در بازار وجود دارد. البته استفاده از نانو فناوری در صنعت نساجی، به اواسط دهه 2000 میلادی باز می‌گردد که بسیاری از شرکت‌ها شروع به استفاده و تولید لباس با استفاده از پارچه‌های حاوی نانو ذرات نقره نمودند. نانو ذرات نقره، دارای خواص ضد میکروب بوده و باکتری‌های ایجادکننده بوی نامطبوع را از بین می‌برد. همچنین ترکیبات پارچه‌های مذکور، موجب می‌شد تا لباس‌ها کمتر شسته شده و عمر مفید آن‌ها افزایش یابد.

شرکت استارت‌آپی دراپل فابریکز، به عنوان یکی از شرکت‌هایی که از نانوفناوری برای توسعه محصولات خود بهره برده است، در سال 2015 میلادی اقدام به معرفی پارچه‌های ضد لک خود نمود. شاید در نگاه اول، ایده این شرکت برای تولید پارچه‌های نانویی و عرضه محصولات ضد لک، آن‌چنان جدید نبود. اما یک ویژگی کاملاً متمایز بین محصولات این شرکت و سایر نمونه‌های موجود در بازار وجود دارد. نرمی و شفافیت پارچه‌های پنبه‌ای این شرکت که از مفهوم «نیلوفر آبی» (خاصیت آب‌گریز مانند برگ نیلوفر آبی) و با استفاده از فناوری نانو ایجاد شده است، یک محصول کاملاً ارگانیک و ظریف را حاصل نموده که امکان تولید و عرضه پوشاک بسیار نرم و در عین حال شیک را برای این استارت‌آپ فراهم نموده است.

حال، پس از گذشت پنج سال از عرضه محصولات اولیه، دراپل فابریکز که در اواسط سال 2019 میلادی از خط تولید محصولات جدیدش رونمایی نموده بود، کاپشن‌ها و سوئیشرت‌های نانویی بسیار نرم و مقاوم را به بازار عرضه نموده است. این فناوری که بالاترین استانداردهای صنعت پوشاک را دریافت نموده، احتمالاً با استقبال مشتریان مواجه خواهد شد. گفتنی است که یکی از رموز موفقیت این شرکت، حضور تیمی خلاق و متشکل از محققین، مهندسین و علاقه‌مندان صنعت نساجی است که در کنار طراحان باتجربه صنعت مد قرار گرفته و همگی بر علایق زیست‌محیطی و ارائه محصولات سازگار با محیط‌زیست، تأکید دارند. یک نکته شایان ذکر در خصوص این شرکت، قرار گرفتن کاواکو تمنگ (Kwaku Temeng) در جایگاه مدیریت فناوری آن است که پیش از این در شرکت مشهور «Under Armour»، مسئولیت مدیریت نوآوری را عهده‌دار بوده است.

 

مرجع: «Grit Daily»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.