آخرین اخبار

رشد ۲۰ درصدی بازار نانولوله‌های کربنی

رشد ۲۰ درصدی بازار نانولوله‌های کربنی

نانو فناوری در زمره فناوری‌های نوظهوری قرار داشته که با طیف وسیعی از کاربردها در حوزه‌های مختلف، توجهات بسیاری از فناوران، محققین، سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران را به خود جلب نموده است. در این میان، کربن یکی از عناصری است که از دیرباز نقشی کلیدی در صنایع و بخش‌های مختلف زندگی بشر داشته است. مطابق با آخرین گزارش‌ها از بازار رو به رشد نانولوله‌های کربنی، رشد سالیانه بازار این مواد در بازه زمانی 2019 تا 2024 میلادی، بالغ بر 19.54 درصد خواهد بود.

نانولوله‌ها نقشی بسیار مهم در پیشرفت‌های فناورانه پزشکی، الکترونیک و مهندسی دارند. با این وجود، تولید انبوه و مقرون‌به‌صرفه آن‌ها، همواره یک چالش بزرگ بوده است. از مهم‌ترین عوامل رشد بازار نانولوله‌های کربنی، پیشرفت‌های فناورانه چشمگیر در این حوزه است که نگرانی‌های زیست‌محیطی و بهداشتی و مسائل مرتبط با ایمنی را تا حدی کمرنگ نموده است. با نوآوری‌های صورت گرفته و کاهش زمان و هزینه تولید، بازار نانولوله‌های کربنی با یک رشد کم‌سابقه مواجه شده است، به‌طوری که در حال حاضر، از نانولوله‌های کربنی در طیف وسیعی از صنایع، اعم از باتری‌ها، قطعات پلاستیکی ضد الکتریسیته، پارچه، کامپوزیت‌های اپوکسی و حتی مواد و تجهیزات گرمایشی استفاده می‌گردد. گفتنی است، یکی از حوزه‌هایی که احتمالاً یک فرصت بازار بسیار عمده برای نانولوله‌های کربنی به حساب می‌آید، هوافضا است که می‌تواند رشد بازار این مواد را به صورت قابل توجهی تشدید نماید.

آسیا و اقیانوسیه، به‌ویژه کشورهای چین و ژاپن، با بیشترین مصرف نانولوله‌های کربنی، در صدر بازارهای منطقه‌ای قرار دارند. چین از سال 2009 میلادی، خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان مطرح نموده است. همین عامل، در کنار رشد ساخت و مونتاژ قطعات هواپیما، موجب گردیده تا تقاضا برای نانولوله‌های کربنی در این کشور، به شدت افزایش یابد. ژاپن نیز از تولیدکنندگان بزرگ و مشهور خودرو است که در سال 2017 میلادی، با تولید 9.7 میلیون خودرو، بازاری بزرگ برای نانولوله‌های کربنی به حساب می‌آید.

گفتنی است، شرکت‌های «Arkema SA»، گروه بین‌المللی «Hyperion Catalysis»، «Carbon Solutions» و «Cheap Tubes»، از مهم‌ترین بازیگران تولید، توسعه و عرضه نانولوله‌های کربنی محسوب می‌شوند.

 

مرجع: «Investor Opinion»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.