آخرین اخبار

عملکرد قابل تحسین دانشگاه پوردو در زمینه تجاری‌سازی فناوری

عملکرد قابل تحسین دانشگاه پوردو در زمینه تجاری‌سازی فناوری

دانشگاه پوردو به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایالات متحده، اخیراً اعلام نموده که در زمینه اختراعات، راه‌اندازی استارت‌آپ‌های متعدد و دیگر فعالیت‌های مرتبط با تجاری‌سازی فناوری، موفق به دستیابی به رکوردی بی‌نظیر شده است. بر اساس گزارش ارائه شده توسط دانشگاه پوردو، در سال مالی 2019 میلادی و منتهی به سیام ژوئن این سال، دفتر تجاریسازی این دانشگاه، عملکرد خارقالعادهای در زمینه انتقال تکنولوژی از خود نشان داده که از جمله، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تعداد  231 واگذاری مجوز فناوری، در مقایسه با 215 مورد در سال 2018؛
  • تعداد 136 توافق واگذاری مجوز فناور، در مقایسه با 126 مورد در سال 2018؛
  • راه‌اندازی 48 استارت‌آپ که تعداد 17 مورد آن‌ها مبتنی بر دارایی‌های فکری لیسانس فناوری شده از دانشگاه پوردو راه‌اندازی شده‌اند؛

گفتنی است که از سال 2014 میلادی تاکنون، دانشگاه پورتو موفق به راه‌اندازی 250 استارت‌آپ شده که ضمن ایجاد بیش از 350 شغل جدید، مبلغی حدود 350 میلیون دلار نیز در این شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری نموده است. این کارآفرینی، در حوزه‌های مختلفی از جمله، حوزه سلامت و بهداشت، صنایع فضایی و هوش مصنوعی بوده است.

میچ دنیلز «Mitch Daniels»، رئیس دانشگاه پوردو، در خصوص این دستاورد بزرگ بیان داشت: «هیچ چیز به اندازه تحقیقات و یافته‌های برجسته اعضای هیئتعلمی و دانشجویان ما، مایه افتخار نخواهد بود. با این حال، ارزش نهایی این دستاوردها زمانی مشخص می‌شود که بتوان از آن‌ها استفاده‌ عملی نمود. آخرین دستاوردهای ما در زمینه تجاری‌سازی نشان می‌دهد که در مسیر صحیحی قرار داریم.»

لازم به ذکر است، دانشگاه پوردو که به تازگی 150 سالگی خود را جشن گرفته است، در سال 2018 میلادی، در رتبه‌بندی انجام شده توسط آکادمی ملی مخترعین و انجمن مالکان مالکیت فکری، موفق به قرارگیری در جایگاه دوازدهم برترین دانشگاه‌های دنیا شد.

 

مرجع: «Purdue.edu»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.