آخرین اخبار

معرفی یک فعال نانویی به‌عنوان بانوی برگزیده صنعتگر ایران

معرفی یک فعال نانویی به‌عنوان بانوی برگزیده صنعتگر ایران

مدیرعامل یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوفناوری، عنوان بانوی برگزیده صنعت کشور را به خود اختصاص داد. در مراسم روز صنعت و معدن که در تیرماه سال جاری و با حضور گسترده مقامات عالی‌رتبه کشور برگزار گردید، خانم دکتر «سهیلا سلحشور کردستانی»، مدیرعامل شرکت «کیتوتک»، به‌عنوان بانوی برگزیده صنعتگر کشور معرفی گردید. این شرکت، تولیدکننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانو ذرات نقره بوده و تاکنون دستاوردهای چشمگیری در خصوص توسعه و تجاری‌سازی کاربردهای فناوری نانو در حوزه پزشکی بدست آورده است.

دکتر سلحشور، پس از معرفی به‌عنوان صنعتگر برگزیده کشور، با اشاره به حضور پررنگ و کلیدی زنان در عرصه علم و فناوری کشور، اظهار داشت: «نقش زنان در اقتصاد فعلی و دنیای مدرن، در رشته‌های فنی و مهندسی و پزشکی، بارز و منحصربه‌فرد است». وی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی اشاره نمود و افزود: «نقش زنان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، بسیار برجسته و مهم است. شرکت کیتوتک که مدیریت آن را بر عهده دارم، در حال حاضر ۸۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه پزشکی تولید نموده و به ۵۱ کشور اروپایی صادرات دارد. این شرکت، ۳۵ اختراع ملی و بین‌المللی داشته و ۸۵ نفر در آن فعالیت دارند که این افراد، از برگزیدگان دانشگاهی کشور به شمار می‌روند.»

بانوی برگزیده صنعت ایران، در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، اشتغال‌زایی را از دستاوردهای شرکت کیتوتک دانست و با اشاره به 4 تا 5 هزار شغل غیرمستقیمی که به واسطه فعالیت‌های این شرکت ایجاد شده است، دانشگاه صنعتی امیرکبیر را پل ارتباطی صنعت و دانشگاه در این مجموعه معرفی نمود.

گفتنی است، «سیلوسپت» یکی از فناوری‌های کیتوتک است که گواهی نانومقیاس دریافت نموده و با توجه به ویژگی‌های فاقد الکل، بوی بد و رنگ بودن و عدم ایجاد سوزش و درد در هنگام استفاده در محل زخم، یک محصول ضدعفونی کننده منحصربه‌فرد به شمار می‌رود. این شرکت در طی سال‌های اخیر، دستاوردهای خیره‌کننده‌ای در حوزه توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نانویی داشته است و چندی پیش، موفق به دریافت «جایزه فناوری ۲۰۱۸» از سوی «Global Health & Pharma» گردید. مطابق با این جایزه، شرکت کیتوتک به‌عنوان «ارائه‌دهنده‌ نوین‌ترین راهکارهای پزشکی در آسیای غربی» محسوب می‌شود.

 

مرجع: «Nano.ir»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.