آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیون دلاری سامسونگ در یک شرکت نانویی

سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیون دلاری سامسونگ در یک شرکت نانویی

با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های ساخت و توسعه فناوری‌های مدرن، جذب سرمایه می‌تواند نقشی حیاتی در بهبود فعالیت‌های یک شرکت فناور داشته باشد. در همین راستا، یک شرکت نانویی واقع در اورلاندو، به‌تازگی موفق به جذب سرمایه‌ای 3.5 میلیون دلاری از سوی سامسونگ شده است. این شرکت که نانوفوتونیکا «Nanophotonica» نام دارد، در تلاش است تا صفحات نمایش بهتری را برای دستگاه‌هایی همچون تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند ارائه نماید.

نانوفوتونیکا به منظور توسعه و ساخت صفحات ‌نمایش با کیفیت بسیار بالا، از نانوفناوری بهره گرفته و علی‌رغم هزینه‌های ساخت بسیار پایین، کارایی بسیار خوبی را برای صفحات نمایش به ارمغان آورده است. با توجه به اهمیت فناوری در دست توسعه این شرکت استارت‌آپی، تمایل شرکت‌های فناوری همچون سامسونگ برای سرمایه‌گذاری در آن، قابل درک است. اما در این میان، سامسونگ تنها سرمایه‌گذار نبوده و شرکت «DeepWork Capital» نیز، در این سرمایه‌گذاری مشارکت نموده است؛ سرمایه‌گذاری‌هایی که به نانوفوتونیکا در توسعه و تجاری‌سازی محصولات این شرکت، کمک شایانی خواهد نمود.

«کریستوفر مورتون»، رئیس نانوفوتونیکا، در خصوص فناوری‌های در اختیار این شرکت و همچنین سرمایه جذب‌شده، بیان داشت: «کاربران مختلف، نیازمند یک صفحه‌نمایش با عملکرد عالی هستند. حمایت این دو شرکت از فناوری نانویی ما، به‌خوبی نشان می‌دهد که نانوفوتونیکا در مسیر درستی قدم برداشته و می‌تواند نقشی کلیدی در تحول صنعت صفحات نمایش بهینه داشته باشد.»

گفتنی است، نانوفوتونیکا دارای 40 کارمند بوده و پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالانه‌ای در حدود 4.2 میلیون دلار داشته باشد. همچنین نانوفوتونیکا علاوه بر توسعه و ساخت صفحات نمایش، در زمینه توسعه و ساخت پنل‌های خورشیدی، وسایط نقلیه خودران و ابزارآلات الکترونیکی نیز فعالیت دارد. با وجود تمامی این نوآوری‌ها و دستاوردهای ارزشمند، توجه به این نکته حائز اهمیت است که در دنیای به شدت رو به رشد کنونی، هیچ شرکت نوآوری نمی‌تواند بدون توجه لازم به بازار و شرکت‌های رقیب، موفقیت را برای خود دائمی بداند. این مسئله، شامل حال نانوفوتونیکا نیز بوده و این شرکت، در این کارزار تنها نیست و شرکت «Vitriflex» که در سال 2010 میلادی در کالیفرنیا تأسیس شده و توانسته فعالیت‌های خود در زمینه ساخت صفحات نمایش، پنل‌های خورشیدی و فیلم‌های نقاط کوانتومی را توسعه دهد، به عنوان جدی‌ترین رقیب آن‌ها محسوب می‌شود.

 

مرجع: «Orlando sentinel»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.