آخرین اخبار

توانمندسازی استارت‌آپ‌ها؛ عزم جدی برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در ایران

توانمندسازی استارت‌آپ‌ها؛ عزم جدی برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در ایران

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته‌های حمایتی از استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها را تشریح نمود. به گزارش خبرگزاری فارس، «سیاوش ملکی فر»، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در نشست خبری اخیر خود، با تشریح جزئیات بسته حمایتی شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها اظهار داشت: «استارت‌آپ‌ها چرخه عمر مشابهی را طی می‌کنند؛ تعدادی از استارت‌آپ‌ها، می‌توانند به بازار برسند و برخی از آن‌ها نمی‌توانند. برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها، این است که از لحظه شکل‌گیری آن‌ها، صندوق در کنارشان بوده و از آن‌ها حمایت کند.»

وی با بیان این‌که حمایت‌های صندوق از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری و از کانال شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان انجام می‌گیرد، افزود: «خدمات در چهار حوزه تأمین فضای استقرار، تأمین تجهیزات فنی، تأمین خدمات توانمندسازی و تأمین سرمایه بذری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر صورت می‌گیرد.»

ملکی فر در خصوص تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای استقرار استارت‌آپ‌ها اظهار داشت: «تأمین ۷۰ درصد ودیعه رهن فضای استقرار، تسهیلات با نرخ ترجیحی برای آماده‌سازی و تجهیز برای فضای استقرار، تسهیلات قرض‌الحسنه برای تأمین سرمایه بذری، ارائه خدمات توانمندسازی بلاعوض و سرمایه‌گذاری، از جمله تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای استارت‌آپ‌ها به شمار می‌رود. این فضای استقرار، تا ۵ سال بدون وثیقه و بهره از سوی صندوق تأمین خواهد شد.»

خدمات توانمندسازی و کمک‌های بلاعوض نیز، در قالب ارائه خدمات آموزشی و مشورتی بوده که به صورت مالی و غیرمالی به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود. علاوه بر این، پیرامون تأمین فضای استقرار شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها، با شهرداری‌ها و سایر نهادها همکاری‌هایی صورت گرفته است. برای مثال، با استانداری یزد و سازمان میراث فرهنگی این استان، مذاکراتی انجام گرفته تا فضای وسیعی برای شتاب‌دهنده‌های این استان فراهم گردد. گفتنی است، در بخش تأمین سرمایه بذری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز، طرح «هم‌سرمایه‌گذاری» صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستور کار است.

شایان ذکر است که با توجه به پتانسیل بسیار بالای نیروی انسانی متخصص در ایران، تمایل سیاست‌گذاران به توسعه رویکردهای کارآفرینی، خصوصاً در حوزه‌های نوآورانه و فناورانه، به صورت جدی افزایش یافته و در طول سال‌های اخیر، در برنامه‌ها و طرح‌های مختلف، نمود آن مشهود بوده است. یکی از برنامه‌‌هایی نیز که به صورت جدی حمایت از طرح‌های نانویی و تجاری‌سازی آن‌ها را دنبال نموده و حمایت از مخترعین و متخصصین این حوزه که دارای ایده‌های جذاب و با پتانسیل تجاری هستند را دنبال می‌نماید، برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو یا نانومچ است. نانومچ در مسیر توسعه ایده، آموزش‌های تخصصی برای پرورش تیم مدیریتی در حوزه‌های مختلف، بازاریابی، تبلیغات و جذب سرمایه، خدمات و تسهیلاتی را به فناوران ارائه می‌دهد.

 

مرجع: «FarsNews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.