آخرین اخبار

عایق حرارتی نانویی منطبق با استانداردهای بین‌المللی

عایق حرارتی نانویی منطبق با استانداردهای بین‌المللی

کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده مواد شیمیایی، در تعمیرات، نگهداری و به‌کارگیری تجهیزات بزرگ خود، با چالش‌های قابل توجهی مواجه هستند. حفاظت از سلامت جسمانی کارگران، غلبه بر هزینه‌های بالای انرژی و کاهش زمان توقف خطوط تولید، بخش دیگری از چالش‌های این صنایع است. کل این مشکلات، حول محور تجهیزات بزرگ و خطرات کار با آن‌ها می‌چرخند؛ اما با یک ‌راه حل بسیار ساده، می‌توان برخی از آن‌ها را مرتفع نمود. فناوری نانو، در اینجا نیز ورود نموده و با ارائه برخی مواد و فناوری‌های خاص، محافظت بیشتر از نیروهای کار و همچنین تجهیزات را به ارمغان می‌آورد. «استورات برچیل»، اقدام به توسعه پوشش‌های محافظ گرمایی جدیدی نموده که از ایجاد خطرات متعاقب در دستگاه‌های حرارتی بزرگ مورد استفاده در کارخانجات صنعتی، جلوگیری به عمل می‌آورد و در نتیجه، محیطی امن‌تر را برای کار و فعالیت فراهم می‌سازد.

 ماشین‌آلات، سیستم‌های لوله‌کشی، تانک‌ها، دیگ‌های بخار و کوره‌ها، ممکن است به شکل خطرناکی داغ شوند. این مسئله، می‌تواند امنیت کارگران و شرکتی که مسئولیت محافظت از آن‌ها را بر عهده دارد، به خطر اندازد. با این وجود، به ‌سختی می‌توان از میزان داغی تجهیزات و وضعیت واقعی آن‌ها آگاه شد. از این ‌رو، لازم است تا دور سطوح داغ، از یک حائل مطمئن استفاده شده تا از سوختگی‌های احتمالی جلوگیری به عمل آورد. پوشش محافظ گرمایی «EPX-H20» که توسط برچیل توسعه داده شده، می‌تواند دماهای در حدود 400 فارنهایت را، تا حد استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی «ISO 45001» و «OSHA»، یعنی 140 فارنهایت، کاهش دهد. این دمای پایین، مانع از آسیب‌ دیدن و ایجاد سوختگی ناشی از تماس با تجهیزات شده و به کارمندان این امکان را می‌دهد تا بدون آسیب‌دیدگی، به مدت حدود 5 ثانیه سطح مورد نظر را لمس نمایند. این محصول، از توقف خطوط تولید جلوگیری نموده و در طولانی‌مدت، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌گردد. ضمن اینکه استفاده از آن بسیار آسان است. همچنین این محصول، قادر است تا از تجهیزات مورد استفاده در حواشی سواحل و سکوهای نفتی را، در برابر شرایط آب‌وهوایی خاص آن‌ها محافظت نماید.

لازم به ذکر است که اگرچه به‌کارگیری یک حائل کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما در واقع، با مشکلات بزرگی نیز همراه است. محیط‌های نامساعدی که در داخل کارخانه‌ها وجود دارد، به ‌سرعت عایق معمولی دور تجهیزات بزرگ را تحلیل می‌برد. این در حالی است که فناوری اسپری عایق جدید، شامل یک پیش‌پلیمر واکنش‌پذیر آبی دوبخشی است که مقاومت پاششی فوق‌العاده‌ای نسبت به مواد شیمیایی دارد. از این رو، نسبت به روش‌های سنتی، بادوام‌تر بوده و در عین حال، نسبت به رطوبت و گردوغبار نیز مقاومت بیشتری داشته و از خوردگی زیر لایه‌ها جلوگیری می‌نماید. این محصول، می‌تواند برای تمامی ماشین‌آلات فارغ از شکل آن‌ها، مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه فرآیند نصب پوشش‌ها، به شکل قابل توجهی تسهیل خواهد شد.

 

مرجع: «Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.