آخرین اخبار

کاربرد فناوری دارورسانی در محصولات ضد پیری

کاربرد فناوری دارورسانی در محصولات ضد پیری

یکی از کاربردهای فناوری نانو که به شدت مورد توجه قرار گرفته است، دارورسانی هدفمند یا رهایش کنترل شده دارو است. به کمک این فناوری، یک حامل نانویی، داروی مورد نیاز را به قسمتی از بدن که به آن نیاز دارد، انتقال داده و آن را تنها در همان قسمت رها می‌کند. این روش، از آن جهت حائز اهمیت است که عوارض جانبی برای سایر قسمت‌های بدن را به همراه نداشته و به دلیل هدف قرار دادن بخش مورد نظر، سرعت درمان را نیز افزایش می‌دهد.

کاربرد دارورسانی هدفمند، بیشتر برای درمان سرطان یا عفونت و دردهای مزمن بوده است. اما اخیراً شرکت «NanoSphere»، اعلام نموده که یک محصول ضد پیری جدید برای پوست ساخته که از سیستم دارورسانی انحصاری این شرکت، برای رهایش کنترل شده هیالورونیک اسید استفاده می‌کند. هیالورونیک اسید «HA»، یک پلیمر خطی بزرگ است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود؛ اما تولید طبیعی آن با افزایش سن، کاهش می‌یابد. «HA» به عنوان یک عامل درمانی پوست، برای مرطوب نمودن پوست‌های خشک، از بین بردن چین و چروک پوست و درمان پیری پوست، استفاده می‌شود. این ماده، همچنین توسط جراحان زیبایی، به عنوان یک پرکننده پوستی تزریق شده و می‌تواند به تسریع بهبود زخم‌ها کمک نماید.

محصول جدید «Nanosphere» که شرکت در حال انجام آزمایش‌های نهایی آن است، نتایج درمانی هیالورونیک اسید را بدون نیاز به تزریق، بهبود می‌دهد. علاوه بر این، «Nanosphere» در حال آزمایش اثربخشی این محصول برای درمان درد و مشکلات حرکتی مفاصل است. در حال حاضر، متخصصان ارتوپدی، «HA» را با وزن مولکولی بالا برای کاهش درد و بهبود تحرک، به داخل مفاصل تزریق می‌کنند. در حالی‌که در فناوری جدید «Nanosphere»، هیالورونیک اسید به صورت موضعی به داخل پوست، مفاصل و زخم، نفوذ می‌کند.

به گفته دکتر «ریچارد کافمن»، مدیر ارشد تحقیقات «Nanosphere»، مشکل اصلی هیالورونیک اسید به عنوان یک ترکیب ضد پیری، این است که مولکول‌های پلیمری آن، بیش از حد بزرگ‌ بوده و نمی‌توانند در پوست نفوذ نمایند؛ بنابراین تنها زمانی می‌توانند در درمان موثر باشند که یا از طریق تزریق وارد شده، یا به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شوند که ممکن است باعث التهاب شود. اما فرآیند جدید شرکت، «HA» با وزن مولکولی بالا را در نانوذرات لیپید، کپسوله نموده و در نتیجه، یک نانو ژل ویسکوالاستیک حاوی هیالورونیک اسید تولید شده که قادر به نفوذ درون پوست انسان است و در رساندن دارو به مکان‌های هدف، کمک می‌نماید.

 علاوه بر این، طبق گفته «رابرت ساتون»، مدیرعامل شرکت، این پیشرفت باعث می‌شود که درمان ضد پیری، درمان تحرک مفاصل و درمان زخم برای انسان‌های بیشتری مقرون به صرفه و در دسترس باشد. گفتنی است، تیم تحقیقاتی هنوز در حال بررسی اثربخشی درازمدت محصول جدید و انجام آزمایشات بالینی روی آن است و محصول جدید، تنها زمانی که این فرایند کامل شود، برای فروش عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است که «Nanosphere»، یک شرکت فعال در حوزه بیوتکنولوژی است که بیشتر برای تولید مشتقات گیاه کانابیس (شاهدانه) و سیستم دارورسانی انحصاری خود، شناخته شده است. بنابراین محصول ضد پیری جدید این شرکت، اولین محصول پوستی آن محسوب می‌شود.

 

مرجع: «INVESTORINTEL»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.