آخرین اخبار

بازار نانوحس‌گرها در سال های ۲۰۲۳-۲۰۱۸

بازار نانوحس‌گرها در سال های ۲۰۲۳-۲۰۱۸

سال‌ها سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری نانو در سراسر جهان، توسعه نانوحس‌گرها را برای کاربردهای مختلف، امکان‌پذیر نموده است. به عنوان مثال، در بخش صنایع غذایی، با افزایش اهمیت بسته‌بندی هوشمند، انتظار می‌رود که استفاده از نانوحس‌گرهایی با تشخیص سریع در این زمینه، افزایش چشمگیری داشته باشد.

پیشرفت‌های صروت گرفته در حوزه فناوری نانو، از جمله اختراع نانولوله‌های کربنی، تأثیر زیادی بر بازار نانوحس‌گرها گذاشته‌اند. علاوه بر این، حمایت‌های دولتی از یک طرف و نیاز به محصولات کوچک در صنایع مختلف، از جمله عوامل دیگر رشد بازار نانوحس‌گرها هستند که این عوامل در کنار کوچک شدن قابل توجه نانوحس‌گرها، آن‌ها را در مرکز توجه بخش بزرگی از صنایع مختلف قرار داده است. در سمت دیگر ماجرا، پیچیدگی در ساخت نانوحس‌گرها و بی‌میلی برخی از کاربران برای استفاده از آن‌ها به دلیل رویکرد محافظه‌کارانه نسبت به اتخاذ فناوری‌های جدید، به عنوان موانعی برای رشد بازار نانوحس‌گرها به حساب می‌آیند. با این وجود، فناوری‌های پیشرفته، همیشه نیروی محرکه فرصت‌های جدید و توسعه بیشتر بوده‌اند. تحقیق و توسعه دائمی در زمینه فناوری‌های جدیدی مانند فناوری نانو، می‌تواند مزایای بازار را برای شرکت‌های نوآور، به ارمغان بیاورد.

بر اساس آمار منتشر شده، بازار نانوحس‌گرها در سال ۲۰۱۷ میلادی، معادل ۱۳۳.۶۹ میلیون دلار، ارزش‌گذاری شده است که انتظار می‌رود این رقم، تا سال ۲۰۲۳، به ۴۶۲۱.۷۱ میلیون دلار برسد. بنا بر برآوردهای صورت گرفته، نرخ رشد مرکب سالیانه در طول دوره زمانی ۲۰۲۳-۲۰۱۸، برابر ۷۹.۸۳٪ خواهد بود که نشان از پیشرفت چشمگیر این محصولات مبتنی بر نانوفناوری، در بازارهای جهانی است.

بر این اساس، بخش بهداشت و درمان و زیست‌پزشکی، به علت افزایش نیاز به سیستم‌های حس‌گر قابل حمل، با قابلیت تشخیص سریع و دقیق، بزرگ‌ترین بازار نانوحس‌گرها را به خود اختصاص می‌دهند. علاوه بر این، با افزایش تعداد بیماران مبتلا به دیابت، سازمان‌های دولتی در کشورهای مختلف، بر تکنیک‌های تشخیص این بیماری، سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند که خود عاملی برای استفاده گسترده‌تر از نانوحس‌گرها خواهد بود.

آمریکای شمالی، یکی از بازارهای مهم نانوحس‌گرها به شمار می‌رود. عامل اصلی افزایش رشد بازار نانوحس‌گرها در این منطقه، افزایش تقاضای در کاربردهای نظامی و امنیت خانگی است که برای تشخیص اشعه‌ها و بیوتاکسین‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، تولید مقرون به صرفه نانوحس‌گرها، به دلیل کوچک بودن اندازه دستگاه، باعث تحریک مثبت بازار شده است. در واقع، تقاضای روزافزون برای سیستم‌های حس‌گر قابل حمل کوچک‌تر و سریع‌تر، عوامل اصلی رشد فناوری نانو، در بخش زیست‌پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در آمریکای شمالی است.

 

مرجع: «Globe Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.