ایده ما نیاز به ورزیده شدن دارد؛ مثالی از یک ایده ساده اما پر درآمد!
شاید به دست آوردن یک ایده جدید، برای همه کسانی که میخواهند در نقش یک کارآفرین وارد بازی کسبوکار شوند، بسیار دشوار باشد. اما کافی است هر یک از ما، به اطراف خود نگاه کنیم و بیشتر به جزئیات، مشکلات و نیازهای موجود در سطح جامعه یا شرکت محل خدمتمان توجه کنیم. شاید این نیاز، زمانی که در خانه و مشغول شستن ظرف هستیم به چشم بیاید و تجهیزی مثل ماشین ظرفشویی را به دنبال داشته باشد، شاید هم در نتیجه یک نیاز مبرم پزشکی برای ایمپلنت، تحقیقات بر اساس آن شروع گردد. مهم این است که در شرایط کاری و زندگی خود، چشمها را باز نموده و با دقت بیشتری به محیط اطراف و نیازمندیهای موجود توجه کنیم.
«استیو فردت»، در سال 2012 میلادی، با همراهی «امان نارانگ» و «جاناتان گریم»، شرکت استارتآپی «تست» را برای رفع مشکلی راهاندازی کردند که کسی توجه زیادی به آن نداشت. آنها ابتدا ساخت یک برنامه پرداخت با تلفن همراه را آغاز نمودند، اما تقاضای زیادی برای آن وجود نداشت، چرا که مشکل بزرگی را در آن زمان، حل نمیکرد. طولی نکشید که فردت و تیمش، با صحبت با رستورانداران بوستون، متوجه نیاز مهم آنان شدند: یک دستگاه برای سفارشگیری که پیشخدمتها به کمک آن میتوانستند سفارشات مشتریان را سریعتر بگیرند. در آن زمان، همه دستگاه سفارشگیری را داشتند، اما رضایت بالایی از آن وجود نداشت و دستگاهی با کارایی بیشتر نیاز بود، پس «تست» برای ساخت چنین دستگاهی دست به کار شد.
در سال 2013 میلادی، تست در یک زیرزمین، کار خود را برای ساخت دستگاه و نرمافزار جدید، شروع نمود و بالغ بر 500000 دلار سرمایه اولیه برای این کار گذاشت. تا پایان سال، شرکت اولین مشتری خود را برای این دستگاه داشت. آنها طی پنج سال گذشته، از 25 مشتری، به دهها هزار مشتری و از پنج کارمند در زیرزمین، به بیش از 1000 کارمند رسیدند که موفقیت بزرگی است. همچنین در سال جاری، تست یک سرمایهگذاری مرحله D به مبلغ 115 میلیون دلار را جذب نمود. چیزی که این موفقیت را به ارمغان آورد، مطابقت با تقاضای مشتری بود. رستورانها، خود را محدود به نرمافزارهای قدیمی میدیدند و از «تست»، به شدت استقبال کردند.
فردت، در خصوص دستگاه جدید خود و موفقیتش، اظهار میدارد که: «در واقع، مدیران از استفاده از سیستمهای قبلی میترسیدند. چون کار کردن با آن مشکلات خاصی داشت و در عین حال، اگر سیستم مشکلی پیدا می کرد، باید مبلغ 300 دلار به یک پشتیبان پرداخت میکردند تا پنج دقیق بیاید و مشکل را برطرف کند. اما اگر با تست تماس بگیرند، ما وارد حسابشان می شویم و بدون حضور در محل و هزینه، مشکل را برطرف می کنیم».
دستگاه «Toast Go»، سبک بوده و به راحتی میتواند با یک دست گرفته میشود. همچنین این دستگاه، در جیب پیشبند جا میشود. بعلاوه، به کمک این دستگاه، پیشخدمتها میتوانند گرفتن سفارشات، پرداختها و انعامها را بدون ترک کردن میز انجام دهند. در نتیجه، زمان سفارشگیری کاهش یافته و میتواند در رضایت مشتریان و درآمد رستوران، اثر قابل توجهی داشته باشد. بررسیهای صورت گرفته توسط شرکت، نشان داد که با استفاده از فناوری جدید، پیشخدمتها میتوانند سالانه 7000 دلار افزایش درآمد داشته و در عین حال، رستورانها نیز نیم میلیون دلار افزایش فروش داشته باشند.
فردت معتقد است که فرصتهای زیادی برای بهبود فناوری رستورانها وجود دارد و مأموریت آنها توانمندسازی رستورانداران، برای خشنود کردن مشتریان و رشد بیشتر است.
مرجع: «Forbes»
هنوز نظری وارد نشده است!
نظر خود را ارسال نمایید
پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.