آخرین اخبار

جذب سرمایه ۲ میلیون پوندی توسط یک استارت‌آپ فعال در حوزه سنسورهای نانویی

جذب سرمایه ۲ میلیون پوندی توسط یک استارت‌آپ فعال در حوزه سنسورهای نانویی

شرکت آکسفورد هایکیو «Oxford HighQ»، که یک شرکت استارت‌آپی مبتنی بر فناوری کوانتوم است، به منظور تجاری‌سازی اجزای یک فناوری کوانتومی، موفق به اخذ حدود ۲.۱ میلیون پوند سرمایه بذر شده است. این سرمایه دریافتی، می‌تواند برای ساخت و توسعه سنسورهای بهبود یافته شیمیایی مبتنی بر نانوذرات، مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است آکسفورد هایکیو، در حال حاضر در حال ساخت سنسورهایی با حساسیت ده هزار بار بالاتر از سنسورهای نوری موجود در بازار برای استفاده در پزشکی است و این سرمایه جذب شده می‌تواند کمک شایانی در مسیر توسعه فعالیت‌های شرکت، داشته باشد. «جرمی وارن»، بنیان‌گذار و مدیرعامل هایکیو، در این خصوص اظهار می‌دارد که: «این سنسورها، بر مبنای میکرو تشدیدکننده‌های نوری ساخته شده که قادرند سیگنال‌ها را به تمام روش‌های نوری متنوعی که معمولاً در سنسورهای شیمیایی استفاده می‌شوند، تقویت نمایند. اگرچه استفاده از میکرو تشدیدکننده‌های نوری در سنسورها، ایده جدیدی نیست، اما هایکیو، روش‌های جدیدی را برای ساخت و استفاده از تشدیدکننده‌ها ارائه نموده تا سنسورهای بهبود یافته مبتنی بر میکرو تشدیدکننده را برای اولین بار تجاری‌سازی نماید. در همین راستا با توجه به سرمایه جذب شده، پیش‌بینی می‌شود که محصولات ما، در سال ۲۰۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته و تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به بازار عرضه شوند.»

میکرو تشدیدکننده‌ها، می‌توانند جایگزین خوبی برای آشکارسازهایی که در حال حاضر در پزشکی استفاده می‌شوند، باشند. سنسورهای هایکیو، گزینه مناسبی برای این کار هستند چرا که از میکروسیال‌هایی استفاده می‌کنند که استفاده از آن‌ها، در دستگاه‌های تشخیص پزشکی رایج است؛ بنابراین، می‌توانند حساسیت بهتری را در ازای هزینه پایین‌تر ارائه نمایند. این شرکت، با توجه به تأمین مالی جدید و همچنین دسترسی به فناوری‌های جدید، به علت ارتباط با دانشگاه آکسفورد، می‌تواند در زمینه تجاری‌سازی فناوری‌های نو در بازار، بسیار مؤثر باشد.

 

مرجع: «ZENOPA»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.