آخرین اخبار

رابطه نزدیک با دانشگاه؛ راز موفقیت یک شرکت دارویی زایشی

رابطه نزدیک با دانشگاه؛ راز موفقیت یک شرکت دارویی زایشی

یک استارت‌آپ زایشی دانشگاه «Purdue»، به موفقیتی با ارزش بیش از 1.5 میلیارد دلار، دست یافته است. اندوکایت «Endocyte» که در پارک تحقیقاتی دانشگاه پوردو تأسیس شده و واگذاری مجوز بهره‌برداری از اولین فناوری تجاری شده خود را از طریق دفتر انتقال فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه به انجام رسانده است، دارای دو پلتفرم دارویی مبارزه با بیماری‌های سرطانی است که می‌تواند نتایجی قابل‌توجه، در درمان درجات پیشرفته بیماری سرطان پروستات و سرطان استخوانی کودکان به همراه داشته باشد.

بنا بر گزارش «Globe news wire»، این شرکت استارت‌آپی، در حال حاضر دارای چندین فناوری توسعه‌یافته مبتنی بر تحقیقات دانشگاه پوردو است که اغلب آن‌ها، از سوی «فیلیپ لاو»، مدیر بخش کشف و توسعه داروی پوردو و «رالف کورلی»، استاد شیمی این دانشگاه، انجام گرفته است. نکته شایان ذکر اینجاست که تیم تحقیقاتی این استارت‌آپ، کماکان به همکاری تنگاتنگ با دانشگاه پوردو و فیلیپ لاو ادامه می‌دهند و مدیرعامل این شرکت، «مایک شرمن»، در سخنانی که به مناسبت موفقیت این استارت‌آپ بیان داشت، بر نقش همکاری‌های پژوهشی دانشگاهی در دستاوردهای شرکت تأکید نمود. وی ابراز داشت: «همان‌طور که ما جشن 150 سالگی دانشگاه را جشن می‌گیریم، من به تاریخ همکاری پژوهشی نزدیک با دانشگاه می‌بالم. این همکاری‌ها، در رشد و موفقیت ما بسیار اثرگذار بوده است. کارکنان ما، دارای پیوندهای نزدیکی با دانشگاه هستند».

گفتنی است، به گزارش انجمن سرطان آمریکا، از هر 9 نفر، یک نفر در طول عمر خود با بیماری سرطان پروستات روبرو می‌شود و در حال حاضر، بیش از 2.9 میلیون نفر از مردان آمریکایی با این معضل مواجه هستند. پلتفرم دارویی اندوکایت، از پیشرفت بیماری جلوگیری نموده و نتایج قابل‌توجهی در آزمایش‌های بالینی نشان داده است. دومین داروی کلیدی اندوکایت، ایمونوتراپی «CAR-T» است که با اینکه سلول‌های سرطانی استخوان را هدف قرار می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را آن‌چنان درگیر نمی‌کند.

 

مرجع: «Globe news wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.