آخرین اخبار

توسعه فناوری موتور الکتریکی ماهواره توسط یک استارت‌آپ فرانسوی

توسعه فناوری موتور الکتریکی ماهواره توسط یک استارت‌آپ فرانسوی

استارت‌آپ فرانسوی اگزوتریل «Exotrail»، جهت توسعه فناوری موتورهای الکتریکی ماهواره‌های کوچک و کنترل نرم‌افزاری آن‌ها، موفق به جذب سرمایه ۴.۱ میلیون دلاری، شده است. این شرکت که در نزدیکی پاریس مستقر است، در زمینه توسعه فناوری موتور الکتریکی ماهواره‌ها فعالیت داشته و دو محصول اصلی، شامل سیستم پیشران «ExoMG-nano» برای پلتفرم‌هایی با وزن ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم و «ExoMG-micro» برای ماهواره‌هایی با وزن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم توسعه داده است.

«دیوید هنری»، بنیان‌گذار و مدیرعامل اگزوتریل، در مصاحبه با «Space News» اظهار داشته است: «این سرمایه، از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر و همچنین چند جذب سرمایه عمومی، تأمین شده است». سازمان‌دهی این دور از تأمین مالی استارت‌آپ، توسط شرکت سرمایه‌گذاری اروپایی «360 Capital Partners» و با مشارکت «Bpifrance» و تعدادی از فرشتگان کسب‌وکار انجام گرفته است. به‌عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه، مدیر اجرایی این شرکت اعلام نموده است که با سرمایه‌گذاری جدید و تسریع در فرآیند توسعه فناوری، اگزوتریل قصد دارد تا عملکرد فناوری فضایی خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی به نمایش بگذارد.

گفتنی است، اگزوتریل مدعی است که فناوری «Hall Effect»، می‌تواند نیروی محرکه قابل‌توجهی در مقایسه با نمونه‌های مشابه تأمین نماید. با توجه به نیروی پیشران ۳ تا ۶ برابری حاصل از این فناوری، ماهواره‌هایی که از آن استفاده می‌نمایند، فرآیندهای تعریف‌شده را در مدت زمان بسیار کمتری به انجام می‌رسانند؛ به طوری‌که آنچه فناوری‌های رقیب طی هشت تا ده ماه انجام می‌دهند، محصول اگزوتریل تنها در چند ماه به انجام می‌رساند. هنری با تأکید بر استراتژی پیشرو بودن این شرکت، می‌افزاید: «هدف ما، پیشرو بودن در این بخش از بازار است و ارزشمندی پیشنهاد ما برای مشتریان، مبتنی بر این واقعیت است که با انتخاب آن، در مدت‌زمان کوتاه‌تر، با سرعت زیاد به هدف خواهند رسید.»

 

مرجع: «Space News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.