آخرین اخبار

بهبود ۴۰ درصدی کارایی باتری‌های لیتیوم یونی به کمک فناوری نانو

بهبود ۴۰ درصدی کارایی باتری‌های لیتیوم یونی به کمک فناوری نانو

یک استارت‌آپ فعال در حوزه نانوفناوری، موفق به جذب سرمایه ۷۰ میلیون دلاری برای توسعه باتری‌های پیشرفته شده است که می‌تواند کارایی خودروهای الکتریکی و لوازم الکترونیکی مصرفی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. شرکت «Sila Nanotechnologies» که در سال ۲۰۱۱ میلادی تأسیس شده است، به دنبال تجاری‌سازی مجموعه جدیدی از مواد آندی سیلیکونی است که می‌تواند جایگزین گرافیت‌های موجود در باتری‌های لیتیوم یونی فعلی شود.

بنا بر گزارش «Green Technology Media»، تأمین مالی مذکور، به رهبری گروه سرمایه‌گذاری «Sutter Hill» و با مشارکت سرمایه‌گذاران قبلی این استارت‌آپ، شامل «Bessemer»، سامسونگ، «Matrix Partners»، گروه سرمایه‌گذاری «Changwei» و «Next47» که بازوی سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر شرکت زیمنس است، انجام گرفته و مجموع کل جذب سرمایه سیلا نانوتکنولوژی را به ۱۲۵ میلیون دلار می‌رساند. شایان ذکر است که ارزش تقریبی این استارت‌آپ، بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار است.

یکی از چالش‌هایی که سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر و توسعه‌دهندگان فناوری‌های مرتبط با باتری‌های نسل جدید با آن مواجه هستند، ناسازگاری بین انتظارات «VC»ها و ماهیت فناوری‌های یادشده است. استارت‌آپ‌ها برای توسعه فناوری‌های مرتبط با باتری، می‌بایست زمان و سرمایه فراوانی صرف نموده و نوعی بهبود عملکرد تدریجی را به دست آورند. این در حالی است که «VC»ها، به دنبال پیشرفت‌های رادیکال در محصول هستند تا نظم موجود بازار را تغییر داده و با سودهای افزایشی و تدریجی قانع نمی‌شوند.

نکته دیگری که باید به آن دقت داشت، نقش صنعت خودروهای الکتریکی و رشد سریع آن در پیشبرد فناوری‌های مرتبط با باتری است. برآوردها برای بازار باتری‌های الکتریکی در سال ۲۰۲۵ میلادی، به بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار می‌رسد که در مقایسه با ۳۶ میلیارد دلار کنونی، یک فاکتور ترغیب‌کننده برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

سیلا، برخی از خصوصیات فناوری جدید خود را انتشار داده است که در آن مدعی است، مواد توسعه‌یافته توسط این شرکت، می‌تواند ظرفیت باتری‌های لیتیوم یونی را تا ۴۰ درصد افزایش داده و علاوه بر تراکم انرژی فوق‌العاده، امکان تولید انبوه آن‌ها برای میلیون‌ها دستگاه الکترونیک مصرفی، در سال ۲۰۱۹ میلادی وجود خواهد داشت. گفتنی است، این شرکت یک تأمین‌کننده مواد بوده و سازنده باتری محسوب نمی‌شود. در صورتی که ادعای بهبود عملکرد ۴۰ درصدی این شرکت، درست از آب درآید، بسیاری از شرکت‌ها، علاقه‌مند به همکاری با این استارت‌آپ خواهند بود.

 

مرجع: «Green Technology Media»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.