آخرین اخبار

توسعه و تجاری‌سازی نسل جدید کامیون‌های هدایت خودکار توسط شرکت استارت‌آپی امبارک

توسعه و تجاری‌سازی نسل جدید کامیون‌های هدایت خودکار توسط شرکت استارت‌آپی امبارک

شرکت استارت‌آپی امبارک تراکز «Embark Trucks»، موفق به جذب سرمایه ۳۰ میلیون دلاری برای توسعه و تجاری‌سازی نوعی کامیون هدایت خودکار شده است. این جذب سرمایه که یک تأمین مالی سری «B» برای این استارت‌آپ محسوب می‌شود، با نظارت مشارکت گروه سرمایه‌گذاری «Sequoia» انجام گرفته است. این استارت‌آپ که در سال ۲۰۱۶ میلادی تأسیس شده است، تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ای بالغ بر ۴۷ میلیون دلار شده است. (تفاوت اصلی بین مراحل سرمایه‌گذاری، در سطح تکامل کسب‌وکارها، نوع سرمایه‌گذاران، افزایش سرمایه و نحوه تخصیص نهایی آن است. سطوح سرمایه‌گذاری، با یک فاز سرمایه‌گذاری اولیه «Seed Funding» شروع می‌شوند و با سرمایه‌گذاری‌های سری «A»، «B» و سپس «C» ادامه می‌یابند. سرمایه‌گذاری‌های سری «A»، «B» و «C»، بخشی از فرآیند تبدیل یک ایده هوشمندانه به یک شرکت جهانی و تکامل یافته برای عرضه عمومی سهام «IPO» محسوب می‌شوند.)

بنا بر گزارش «Techcrunch»، حوزه حمل‌ونقل خودران در طی سال‌های اخیر از سوی بازیگران اصلی این صنعت مورد توجه قرار گرفته است و کامیون‌های دارای این فناوری نیز بخشی از این تغییر و تحول عظیم به شمار می‌روند. بسیاری از شرکت‌ها، نظیر «Starsky Robotics»، «TuSimple»، «Waymo» و «Uber»، در حال تحقیق و توسعه مدل‌های تجاری و مقرون‌به‌صرفه از فناوری هدایت خودکار وسایط نقلیه سنگین هستند.

نکته جالب توجه این است که هر یک از این شرکت‌ها، استراتژی متفاوتی برای دستیابی به این هدف مشترک اتخاذ نموده‌اند. برای مثال، امبارک تصمیم به جایگزینی کامل راننده در تمامی طی مسیر ندارد و در عوض، نوعی سیستم ترکیبی را دنبال می‌نماید. یک سفر طولانی را در نظر بگیرید که در دو انتهای آن، دو راننده محلی وظیفه راندن خودرو را بر عهده خواهند داشت. در ابتدای مسیر، راننده اول اقدام به بار زدن از انبار و حمل خودرو به ایالت‌های مختلف نموده و سپس، سیستم هدایت خودکار وظیفه راندن خودرو در بزرگراه را بر عهده خواهد داشت. در نهایت، راننده دوم در پایان مسیر، بار را به مقصد خواهد رساند. این شرکت معتقد است که استفاده از فناوری جدید، می‌تواند تعداد راننده‌های مورد نیاز در مسافت‌های طولانی را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

گفتنی است، امبارک با وجود دوره عمر کوتاه و برخورداری از تنها ۳۵ کارمند، توانسته است پیشرفت چشمگیری در این مدت داشته باشد و انتظار دارد تا با استفاده از فناوری جدید خود، مسافت ۲۴۰۰ مایلی بین لس‌آنجلس و جکسون ویل فلوریدا را که هم‌اکنون به دلیل زمان‌های استراحت رانندگان، بیش از ۵ روز به طول می‌انجامد را با استفاده از کامیون‌های خود در کمتر از ۲ روز طی نماید.

 

مرجع: «Techcrunch»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.