آخرین اخبار

استفاده از نانو فناوری در صنعت چاپ با هدف کاهش آلاینده‌های شیمیایی

استفاده از نانو فناوری در صنعت چاپ با هدف کاهش آلاینده‌های شیمیایی

محققین چینی موفق به توسعه فناوری جدیدی در صنعت چاپ شده‌اند که بر اساس آن می‌توان آلودگی‌های فرآیند چاپ را از طریق مواد نانویی کاهش داد. این فناوری، موجب کاهش چشمگیر میلیون‌ها تن آلودگی مایع و انتشار مواد شیمیایی ارگانیک مورد استفاده در صنعت چاپ خواهد شد که با توجه به خطرهای زیست‌محیطی و اثرات آن بر سلامت انسان، می‌تواند بسیار قابل‌توجه باشد.

بنا بر گزارش «xinhuanet»، این فناوری که انقلابی سبز در صنعت چاپ به همراه خواهد داشت، از سوی محققین مؤسسه شیمی در آکادمی علوم چین توسعه یافته است و نوعی روش جدید چاپ با استفاده از مواد نانویی را معرفی نموده که می‌تواند در بسیاری از بخش‌های کلیدی فرآیند چاپ سنتی، از جمله چاپ صفحات و جوهر بکار گرفته شود. «سانگ یانلین»، از پژوهشگران ارشد این پروژه اظهار داشت: «این فناوری، موجب می‌شود تا صنعت چاپ چین، ساده‌تر، ارزان‌تر و سبز (ایمن و به دور از آلاینده‌های شیمیایی) شده و رقابت‌پذیری بین‌المللی آن افزایش یابد.»

گفتنی است، این پژوهش بخشی مهم از پروژه آزمایشی آکادمی علوم چین در زمینه توسعه و تجاری‌سازی فناوری نانو است که از سال 2013 میلادی و با مشارکت محققان مختلف، در بیش از 70 شرکت چینی آغاز شده است. از محورهای پروژه مذکور، می‌توان به باتری‌های لیتیومی، چاپ نانو، کاتالیزورهای نانویی، مراقبت‌های بهداشتی و آب آشامیدنی اشاره نمود. با توجه به مجموعه اختراعات و فناوری‌های توسعه‌یافته در این پروژه، سرمایه‌ای بالغ بر 5 میلیارد یوآن (780 میلیون دلار آمریکا) تا کنون جذب شده است.

 

مرجع: «xinhuanet»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.