آخرین اخبار

راه‌اندازی باشگاه ایران و کره با هدف توسعه همکاری شرکت‌های فناور دو کشور

راه‌اندازی باشگاه ایران و کره با هدف توسعه همکاری شرکت‌های فناور دو کشور

ایران و کره جنوبی با هدف گسترش همکاری‌ها در زمینه فناوری نانو، تصمیم به راه‌اندازی «باشگاه مشترک ایران و کره» گرفته‌اند. این تصمیم که در راستای مدل جدیدی از توسعه همکاری‌ها و تجاری‌سازی دو کشور است، در جلسه برگزارشده در محل کتابخانه ملی ایران و در خلال بحث و گفتگو میان بخش خصوصی ایران و کره جنوبی پیرامون پروژه‌های مشترک در حوزه نانوفناوری اتخاذ شده است. برنامه همکاری مشترک، شامل سازماندهی، توسعه، یادگیری و بازاریابی در مقیاس جهانی برای شرکت‌های فناور در ایران و کره جنوبی خواهد بود.

بنا بر گزارش «Tehran Times»، مؤسسه علم و فناوری کره جنوبی «KIST» به عنوان طرف کره‌ای این همکاری، درصدد استفاده از پتانسیل شرکت‌های ایرانی در بازار جهانی و به اشتراک گذاشتن متقابل دانش با شرکت‌های یاد شده است. «KIST» در طی سال‌های اخیر از طریق همکاری‌های بین‌المللی اعم از پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برنامه‌های تبادل محققین و حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمپوزیوم‌های بین‌المللی، به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در مقیاس جهانی و تبادل دانش بوده است. این مؤسسه، تا کنون با بیش از 70 نهاد پژوهشی از 27 کشور جهان، توافقنامه همکاری منعقد نموده و انتظار می‌رود این تعداد در طی سال‌های آتی به میزان قابل توجهی افزایش یابد. «علی مرتضی بیرنگ» رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری، در این نشست اظهار داشت: «ایران آماده راه‌اندازی دفتری ویژه برای انجام پروژه‌های مشترک و به اشتراک‌گذاری تجارب است.»

پروفسور «کیونگ هو شین»، مدیر تحقیقات و سیاست‌گذاری «KIST» نیز اظهار داشت: «مؤسسه علم و فناوری کره قصد دارد تا از طریق این پروژه مشترک، همکاری‌های برد- برد بین شرکت‌های کره‌ای و ایرانی را ارتقاء دهد». وی توضیح داد که این اقدام، فرصت را برای ارائه محصولات در بازار جهانی، برای تمامی شرکت‌های یاد شده فراهم می‌آورد. علاوه بر این، به گفته آقای شین، در آینده نزدیک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور نیز تشکیل خواهد شد.

گفتنی است، دومین نشست برای معرفی برخی از توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در تیرماه سال جاری در کره جنوبی برگزار خواهد شد و مؤسسه‌ علم و فناوری کره، به همراه ستاد ویژه‌ توسعه فناوری نانو به عنوان ناظر، بر پیشبرد اهداف ذکر شده همکاری خواهند داشت.

 

مرجع: «Tehran Times»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.