آخرین اخبار

انتشار پیش‌نویس برنامه تحقیقاتی ایالات متحده برای حمایت از کارکنان حوزه نانو فناوری

انتشار پیش‌نویس برنامه تحقیقاتی ایالات متحده برای حمایت از کارکنان حوزه نانو فناوری

مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده «NIOSH»، در اطلاعیه جدیدی که در تاریخ بیست و چهارم آوریل سال جاری میلادی منتشر شده است، خبر از برنامه پیشنهادی خود برای ادامه حمایت‌ها از نیروی کار فعال در حوزه نانو فناوری داد. این برنامه که تحت عنوان «برنامه تحقیقاتی نانو فناوری 2025- 2018» ارائه شده است، در واقع پیش‌نویسی از برنامه استراتژیک مرکز تحقیقات نانو فناوری «NTRC» طی سال‌های 2018 تا 2025 میلادی است و چگونگی تلاش‌های «NIOSH» در زمینه محیط‌زیست، ایمنی و بهداشت را منطبق بر نیازهای استراتژیک برنامه ابتکاری کلی فناوری نانو «NNI» بیان می‌دارد.

در برنامه ارائه شده تلاش می‌شود تا شکاف‌های دانشی مرتبط با پنج هدف استراتژیک مشخص‌شده در اولین برنامه استراتژیک سال 2013 میلادی، از طریق شناسایی و تعریف نیازهای خاص تحقیقاتی رفع گردد. پنج هدف یادشده به شرح زیر است:

1- افزایش شناخت از مخاطرات جدید و ریسک‌های ایمنی مرتبط با سلامتی نیروی کار فعال در حوزه نانو فناوری؛

2- توسعه دانش مرتبط با یافته‌های اولیه مخاطره‌آمیز در نانو مواد مهندسی‌شده؛

3- پشتیبانی از ایجاد و توسعه راهنمای مواد، با هدف اطلاع‌رسانی پیرامون خطرات، ریسک‌ها و رویکردهای مدیریت ریسک به کارگران، کارفرمایان، متخصصین ایمنی و بهداشت، نهادهای نظارتی و تصمیم‌گیران؛

4- پشتیبانی از مطالعات امراض مسری برای کارکنان حوزه نانو فناوری که شامل مطالعات پزشکی، مقطعی و آینده‌نگاری خواهد بود؛

5- ارزیابی و ترویج اهداف ملی با استفاده از راهنمای مدیریت ریسک.

لازم به ذکر است که طرح یادشده، با هدف اخذ نظرات کارشناسان و متخصصین و شناسایی راهکارهایی که می‌تواند تأثیرات ایمنی و سلامت کارکنان درگیر با نانومواد را افزایش دهد، انجام گرفته است.

 

مرجع: «Lexology»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.