آخرین اخبار

شناسایی سلول‌های سرطانی و ارزیابی اثرات درمانی با استفاده از نانوذرات طلا

شناسایی سلول‌های سرطانی و ارزیابی اثرات درمانی با استفاده از نانوذرات طلا

محققین به یک فناوری توسعه‌یافته برای آزمایش خون توسط نانوذرات طلا دست یافته‌اند که می‌تواند پزشکان را در پیش‌بینی اولیه و دقیق نحوه پیشرفت سرطان و کمک به درمان بیماران یاری دهد. این فناوری با همکاری محققین دانشگاه کوئینزلند و پزشکان مؤسسه تحقیقاتی «ONJCRI» و با هدف ابداع روش جدید مبتنی بر نانو فناوری برای نظارت و رصد انواع سلول‌های سرطانی در بدن، توسعه یافته است و با توجه به آزمایشات انجام گرفته، قادر به ردیابی تغییرات در گسترش سلول‌های سرطانی، قبل از آغاز فرآیند درمان، طی آن و پس از پایان فرآیند درمان است.

«جینگ وانگ» یکی از اعضای تیم تحقیق، با تأکید بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد فناوری جدید اظهار داشت: «نانوفناوری به‌سادگی می‌تواند تغییرات در گردش سلول‌های تومورهای بدخیم را رصد نماید که می‌تواند بیانگر نحوه گسترش بیماری و نیز پاسخ به درمان‌های انجام گرفته باشد. راهکارهای فعلی برای ارزیابی تومور، مبتنی بر وجود پروتئین‌های متمایز در سطح آن‌ها است که بسیار زمان‌بر بوده و به‌طور معمول می‌توان فقط یک نوع از پروتئین را در یک زمان واحد شناسایی نمود. فناوری ابداعی جدید، از نوع خاصی از نانوذرات طلا که متصل به آنتی‌بادی‌های مختلف است، استفاده می‌نماید که می‌تواند به‌راحتی به انواع مختلف پروتئین در تومورهای مختلف متصل شود.»

بنا بر گزارش خبرنامه دانشگاه کوئینزلند، نانوذرات یاد شده در هنگام برخورد با نور لیزر، یک سیگنال منحصربه‌فرد منتشر می‌کنند که در صورت برخورد نانوذرات با تومور، می‌تواند شناسایی آن‌ها را ممکن سازد. با توجه به تأثیر قابل توجه فناوری جدید در بررسی و ارزیابی اثربخشی درمان، محققین امیدوارند با ادامه فرآیند تحقیق و توسعه، بتوانند یک دستگاه ساده دستی برای تشخیص و ارزیابی اثرات درمانی سرطان، طراحی و تولید نمایند.

 

مرجع: خبرنامه دانشگاه کوئینزلند

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.