Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
استفاده از فناوری نانو برای محافظت از شیشه‌های اتومبیل در برابر ضربه | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

آخرین اخبار

استفاده از فناوری نانو برای محافظت از شیشه‌های اتومبیل در برابر ضربه

استفاده از فناوری نانو برای محافظت از شیشه‌های اتومبیل در برابر ضربه

مهندسین نانوفناوری دانشگاه واترلو، موفق به تولید یک پوشش نازک برای حافظت از شیشه‌های جلو اتومبیل در مقابل شکستگی و ترک‌خوردگی شده‌اند. این محصول که اگزوشیلد «ExoShield» نام دارد، در شرکت استارت‌آپی آلچمی «Alchemy» طراحی و تولید شده است و به گفته بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، مانند یک محافظ صفحه‌نمایش گوشی، در ابعاد بسیار بزرگ عمل می‌نماید.

در طی سال‌های اخیر با تعبیه فناوری‌های جدید بر روی شیشه‌های اتومبیل‌ها، به‌ویژه شیشه جلو، هزینه جایگزینی شیشه‌های شکسته و یا ترک خورده تا 600 درصد افزایش یافته است. همین عامل موجب شده است تا این استارت‌آپ کانادایی، به دنبال روشی برای مقاوم‌سازی شیشه‌های مذکور و محافظت از آن‌ها در مقابل سنگ و سایر موارد باشد.

اگزوشیلد، نوعی فیلم نازک و شفاف است که بر روی سطح خارجی شیشه بکار گرفته می‌شود و می‌تواند مقاومت در برابر ضربه را تا شش برابر افزایش دهد. این محصول، از تابستان گذشته و در بازه قیمتی 299 دلار (نصب بدون ضمانت) تا 1099 دلار (فروش‌های عمده همراه با گارانتی عملکرد)، در بیش از 87 فروشگاه در 25 شهر از آمریکای شمالی به بازار عرضه شده است. آلچمی در میان‌مدت به دنبال توسعه فناوری خود با هدف محافظت از دوربین‌ها، سنسورها و دیگر فناوری‌های حساس در سیستم‌های کمک‌راننده است.

گفتنی است، ایده آغاز بکار استارت‌آپ آلچمی، از همکاری مشترک دو تن از بنیان‌گذاران آن در دانشگاه واترلو در سال 2013 میلادی شروع شد که بر روی نوعی اسپری ضد یخ، برای شیشه‌های اتومبیل کار می‌کردند. آن‌ها در تابستان 2014 میلادی، برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود، توانستند بیش از 1.8 میلیون دلار از طریق شرکت در برنامه رشد کالیفرنیا به دست آورند.   

 

مرجع: «The Record.com»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.