توسعه و تجاریسازی پلتفرم شفافیت در کنترل و مدیریت اطلاعات شخصی مشتریان
استارتآپ سوئدی دیپیارگنایزر «DPOrganizer» که در سال 2015 میلادی تأسیس شده است، پلتفرمی طراحی و آماده عرضه به بازار نموده که کسبوکارها و شرکتهای مختلف را قادر میسازد تا اطلاعات شخصی مشتریان خود را با توجه به مجموعه قوانین نظارتی «GDPR»، کنترل و مدیریت نمایند. با توجه به رسوایی اخیر فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا که سوء استفاده از اطلاعات مشتریان را در بر داشته است، مسئله حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی در سرتاسر جهان، به موضوعی داغ بدل گردیده است. استارتآپ «دیپیارگنایزر»، با راهاندازی یک ویجت آنلاین، به شرکتها امکان میدهد تا مشتریان را در جریان نوع اطلاعات دریافتی و نحوه استفاده و مدیریت آنها قرار دهند.
بنا بر گزارش وبسایت «Business Insider»، مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی «GDPR» که از 25 می سال جاری میلادی در سرتاسر اروپا اجرایی میگردد، کسبوکارها را ملزم ساخته تا هرگونه جمعآوری اطلاعات شخصی مشتریان و استفاده از آن را صرفاً با تأیید و کسب رضایت انجام دهند. پلتفرم ابداعی «دیپیارگنایزر» که «SaaS» نامیده میشود، در همین راستا آماده عرضه به بازار تقاضا شده است. «اگیل برگنلیند» از بنیانگذاران و مدیرعامل دیپیارگنایزر، با تأکید بر شفافیت بهعنوان اصل اساسی در «GDPR» میافزاید: «مجموعه مقررات GDPR، نشاندهنده تغییر و انتقال قدرت از شرکتها به افراد و مشتریان است و در این مسیر، شرکتهایی موفق خواهند بود که خود را برای مواجهه با مشتریان و کاربرانی که خواهان شفافیت در زمینه اطلاعات شخصی خود هستند، آماده نمودهاند.»
گفتنی است، ویجت ابداعی دیپیارگنایزر، این قابلیت را دارد که هر یک از مشتریان شرکتهایی که از این پلتفرم استفاده میکنند، با کلیک بر روی وبسایت یا اپلیکیشن آن، اطلاعات شخصی مرتبط به خود که شرکت فوقالذکر آنها را دریافت و جمعآوری نموده و نیز نحوه استفاده، کنترل و مدیریت آنها را مشاهده کند.
مرجع: «Business Insider»
هنوز نظری وارد نشده است!
نظر خود را ارسال نمایید
پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.