آخرین اخبار

ظهور سنسورهای مبتنی بر نانوفناوری؛ عاملی کلیدی در رشد بازار جهانی سنسورهای زیستی

ظهور سنسورهای مبتنی بر نانوفناوری؛ عاملی کلیدی در رشد بازار جهانی سنسورهای زیستی

مؤسسه دیتا بریج «Data Bridge»، در گزارش جدید خود به بررسی بازار سنسورهای زیستی طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ میلادی پرداخته است. در این گزارش که تحت عنوان «بازار جهانی بیوسنسورها؛ ۲۰۲۴-۲۰۱۷» انتشار یافته است، حوزه‌های فناوری (بیوسنسورهای الکتروشیمیایی، اپتیکال، نانومکانیکی، حرارتی و ...)، محصول و کاربرد (بیوسنسورهای پوشیدنی، نرم‌افزاری، نظارت بر محیط، صنایع غذایی و آشامیدنی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و ...) و مناطق جغرافیایی (آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا)، مورد تجزیه‌وتحلیل دقیق قرار گرفته است.

بر اساس گزارش ارائه شده، انتظار می‌رود بازار جهانی بیوسنسورها در بازه زمانی یاد شده، از رشدی ۸.۹ درصدی برخوردار شده و از ۱۶.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ برسد. از عوامل اصلی رشد این بازار، می‌توان به مواردی از جمله «پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه فناوری بیوسنسورها»، «ظهور سنسورهای مبتنی بر فناوری نانو»، «تقاضای بالا برای سنسورهای تشخیص و نظارت» و نیز «دستگاه‌های یک‌بار مصرف، ارزان و کاربرپسند» اشاره نمود. البته نرخ به نسبت پایین تجاری‌سازی فناوری و نیز هزینه‌های سنگین تحقیق و توسعه، موجب شده است تا رشد بازار تا حدی آهسته گردد.

گفتنی است، «Data Bridge Market Research» یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره است که با توجه به انعطاف‌پذیری و رویکرد یکپارچه به تحقیقات بازار، توانسته است خود را به‌عنوان یکی از مؤسسات پیشرو در این حوزه مطرح نماید. این شرکت با تدوین گزارشات دقیق، در پی این است تا بهترین فرصت‌های موجود در بازار را روشن نموده و با ارائه راهکارهای مناسب برای رفع چالش‌های پیچیده کسب‌وکار، اطلاعاتی کارآمد برای رشد بازار و موفقیت کسب‌وکار مشتریان خود فراهم نماید.

 

مرجع: «Business News»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.