آخرین اخبار

دستگاه تشخیص مصرف ماریجوانا در رانندگان کانادایی

دستگاه تشخیص مصرف ماریجوانا در رانندگان کانادایی

استارت‌آپ کانادایی سنتک «SannTek» که در دانشگاه واترلو مستقر است، در حال توسعه یک ابزار کارآمد جهت کمک به پلیس این کشور در تشخیص رانندگان مصرف‌کننده ماریجوانا است. سنتک، یکی از چهار استارت‌آپ حاضر در مرحله پایانی مسابقات «Velocity Fund» بوده که موفق به دریافت کمک ۲۵۰۰۰ دلاری گردیده است. این استارت‌آپ، در نظر دارد که نمونه عملیاتی تشخیص ماریجوانا، با قابلیت شناسایی یک میلیاردیم گرم از «THC» که ماده اصلی تشکیل‌دهنده روان‌گردان در ماریجوانا است را آماده و به بازار عرضه نماید.

بنا بر گزارش وب‌سایت «The Record»، دستگاه ابداعی سنتک دارای نوعی کارتریج حاوی حسگر «THC» است که پس از دمیدن راننده در دستگاه، این کارتریج جدا شده و در یک آنالیزور قابل حمل مبتنی بر نانو فناوری قرار می‌گیرد که قابلیت تشخیص مقادیر بسیار کم «THC» را در نمونه تنفسی دارد. ظرف مدت پنج دقیقه، آنالیزور می‌تواند غلظت «THC» در نمونه را اندازه‌گیری نموده و در صورت بیش از حد بودن، مثبت بودن آزمایش را اعلام نماید. بنا بر اعلام دولت فدرال کانادا، میزان قانونی «THC» در یک میلی‌لیتر خون برابر با ۲.۵ نانوگرم است.

«مک کویاک» از بنیان‌گذاران سنتک، با اشاره به حساسیت بالای استفاده از فناوری نانو در این ابزار تشخیصی افزود: «قابلیت حمل دستگاه و استفاده سریع و آسان، از مشخصه‌های اصلی دستگاه ساخته شده توسط سنتک است. ما در حال آماده‌سازی نمونه اولیه دستگاه بوده و در تلاشیم تا روند توسعه محصول را سرعت بخشیم.»

لازم به ذکر است، پلیس کانادا نیاز به دستگاه تشخیص مصرف بیش از حد ماریجوانا در رانندگان را اعلام نموده و با توجه به کوچک بودن و قابلیت حمل آسان این دستگاه، استفاده از آن در آزمایشات جاده‌ای را امکان‌پذیر می‌داند.

 

مرجع: The Record

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.