آخرین اخبار

توسعه همکاری‌های هند و کانادا در زمینه نوآوری و کارآفرینی

توسعه همکاری‌های هند و کانادا در زمینه نوآوری و کارآفرینی

کشورهای هند و کانادا موافقت‌نامه‌ای جهت توسعه همکاری‌ها در حوزه نوآوری و کارآفرینی به امضاء رسانیده‌اند. مشارکت دو کشور که از طریق مؤسسه کانادایی کامیونیتک «CommuniTech» و شتاب‌دهنده استارت‌آپی تی‌هاب«T-Hub» هند انجام خواهد گرفت، به تجاری‌سازی جهانی فناوری‌های شرکت‌های هندی و کانادایی کمک می‌نماید. دو کشور همچنین برنامه کارآفرینی دو جانبه‌ای با تمرکز بر کارآفرینی زنان و با همکاری «Zone Startups» آغاز خواهند کرد.

بنابر گزارش وب‌سایت «The News Minute»، این موافقت‌نامه در حضور رئیس مجلس عوام کانادا و وزیر کسب‌وکارهای کوچک و گردشگری هند، به امضای «لیزا کاشمور» مدیر استراتژی بین‌المللی کامیونیتک و «جی کریشنان» مدیرعامل تی‌هاب رسید. نهادهای یادشده علاوه بر به اشتراک‌گذاری تجربیات و فرصت‌های مربیگری و فضاهای اداری برای توسعه استارت‌آپ‌ها، برنامه‌ای برای حل چالش‌های نوآوری در شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های هندی و کانادایی راه‌اندازی خواهند کرد. جی کریشنان با تأکید بر فلسفه مشترک کاری کامیونیتک و تی‌هاب افزود: «هر دو شرکت در تلاشند تا اکوسیستم‌های خود را پر جنب‌وجوش، مبتنی بر فناوری و با چشم‌اندازی بین‌المللی به پیش برند. امضای این تفاهم‌نامه، می‌تواند فرصتی برای استارت‌آپ‌های دو کشور برای دسترسی به امکانات بیشتر و امکان فعالیت در بازاری بزرگ‌تر به شمار رود.»

گفتنی است، این مشارکت می‌تواند به استارت‌آپ‌های کانادایی و شرکت‌های مبتنی بر فناوری این کشور کمک نماید تا دسترسی مستقیم و بی‌واسطه‌ای به بازار بزرگ هند داشته باشند. علاوه بر این، برنامه توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه زنان، از طریق «Zone Startups» که یک نام تجاری جهانی از شتاب‌دهنده‌های فناوری است و از سوی شرکت کانادایی «Futures Ryerson» هدایت می‌شود، با همکاری دانشگاه سیمون فریزر کانادا و وزارت علوم و فناوری هند انجام خواهد گرفت.

 

مرجع: The News Minute

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.