آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری وسیع سنگاپور در توسعه استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های عمیق

سرمایه‌گذاری وسیع سنگاپور در توسعه استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های عمیق

شرکت سرمایه‌گذاری «SPRING» به‌عنوان مجری و راهبر طرح «Startup SG Equity»، نه شرکت سرمایه‌گذاری جدید را برای مشارکت در این طرح انتخاب نموده است. طرح یاد شده با هدف تحریک سرمایه‌گذاری خصوصی در نوآوری‌های مبتنی بر فناوری‌های نوینی که از مالکیت فکری قوی و پتانسیل مناسب در بازار جهانی برخوردارند، راه‌اندازی شده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Open GOV»، شرکت‌های سرمایه‌گذاری نه گانه در فناوری‌های عمیق «Deep Tech» استارت‌آپ‌هایی که در این زمینه فعال هستند، سرمایه‌گذاری خواهند کرد. حوزه‌های فناوری، شامل ساخت و مهندسی پیشرفته «AME»، علوم بهداشتی و زیست پزشکی «HBMS» و راهکارهای شهری «USS» است که بخش‌های اصلی نقشه راه سنگاپور در تحقیق و توسعه تحت عنوان برنامه تحقیق، نوآوری و سرمایه‌گذاری «RIE 2020» به شمار می‌رود. گفتنی است، منظور از فناوری‌های عمیق، فناوری‌هایی است که مبتنی بر نوآوری‌های ملموس مهندسی و یا پیشرفت‌های علمی بدیع بوده و تأثیر زیادی بر بخش‌هایی نظیر رباتیک، هوشمندسازی شهری، فناوری‌های پاک و بهره‌وری انرژی در بسیاری از حوزه‌های نوظهور و یا درحال‌توسعه دارد. شرکت‌های دارای فناوری عمیق اغلب دارای نوآوری‌های مهندسی بنیادی هستند که آن‌ها را از شرکت‌هایی که بر توسعه، تکمیل و به‌کارگیری فناوری‌های استاندارد متمرکز شده‌اند و یا فقط از نوآوری‌های مدل کسب‌وکار برای ایجاد فرصت‌ها استفاده می‌کنند، متمایز می‌نماید.

موضوعات اصلی در «AME»، شامل ساخت پیشرفته، مواد و فرآیندهای مهندسی پیشرفته و فناوری اینترنت اشیاء «IoT» است. برخی از زیربخش‌های این حوزه عبارتند از: «فناوری چاپ سه بعدی، رباتیک، مواد زیستی، فناوری کشاورزی، نانوفناوری و سیستم‌های هوشمند یا محصولات و فناوری‌هایی که می‌تواند پذیرش و تطابق IoT را تسهیل نماید.»

موضوعات اصلی «HBMS» شامل توسعه فناوری‌هایی است که رصد، تشخیص و درمان یا بهبود شرایط بهداشتی و پزشکی را ممکن می‌سازد. پنج حوزه اصلی این بخش عبارتند از: «انواع سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سایر بیماری‌های متابولیک، بیماری‌های عفونی و در نهایت اختلالات عصبی و عاطفی».

فناوری‌های «USS» بر محیط پیرامون زندگی بشر و راهکارهای پایدار برای محدودیت منابع متمرکز هستند که می‌تواند استفاده مؤثر از منابع طبیعی را موجب شود. در این حوزه به مواردی نظیر انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و به معنای عام‌تر محیط‌زیست، حمل‌ونقل شهری و فضاهای قابل زندگی توجه می‌شود.

لازم به ذکر است، تا کنون بیش از 40 انکوباتور و شرکت سرمایه‌گذار خصوصی، با تمرکز بر حوزه‌های سه گانه به مشارکت در توسعه فناوری‌های عمیق پرداخته‌اند که می‌تواند به افزایش بهره‌وری تولید، بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء استانداردهای بهداشتی منجر گردد.

 

مرجع: Open GOV

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.