آخرین اخبار

معرفی طرح‌های برگزیده برنامه «استارت‌آپ نانو» در پرتغال

معرفی طرح‌های برگزیده برنامه «استارت‌آپ نانو» در پرتغال

پروژه انجام گرفته از سوی یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه «MIT» توانست عنوان نوآورانه‌ترین طرح حمایتی از سوی «Startup Nano» را به خود اختصاص دهد. «استارت‌آپ نانو» یک برنامه حمایتی و تجاری‌سازی نوآوری‌های صورت گرفته در حوزه نانو فناوری است که با همکاری «لابراتوار نانو فناوری براگا» و مرکز فناوری نانو و مواد هوشمند «CeNTI» به رشد و بلوغ استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه می‌پردازد.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Eurek Alert»، دانشجوی پرتغالی «MIT» که این پروژه را در دانشگاه «مینهو کارلوس» پرتغال به انجام رسانیده است، عنوان نوآورانه‌ترین طرح را از آن خود نمود. طرح ابتکاری برگزیده، نوعی دستگاه قابل حمل برای درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان است که با شبیه‌سازی فرآیند درمان فعلی، مبتنی بر ماساژ اندام‌های دارای انباشت لنفاوی از طریق یک دستگاه مکانیکی انجام می‌گیرد. استفاده از یک باطری، شبیه به باطری‌های تلفن همراه در این دستگاه اجازه می‌دهد تا بتوان آن را به‌سادگی حمل نمود.

این پروژه یک همکاری کاملاً موفق بین دانشگاه مینهو کارلوس، مرکز «CeNTI» و «MIT» است که در حال طی مراحل صدور مجوز است. یکی از اعضای تیم تحقیق در این زمینه افزود: «ما در حال کار بر روی پروتکل‌های لازم برای ثبت اختراع در اتحادیه اروپا هستیم و امیدواریم فرآیند تجاری‌سازی دستگاه در این اتحادیه با موفقیت آغاز گردد. انتخاب طرح ما به‌عنوان پروژه نوآورانه برتر می‌تواند نشانه‌ای از کاربردهای تجاری آن باشد؛ هرچند که توسعه و تجاری‌سازی آن نیازمند جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتری خواهد بود که یکی از اهداف اصلی در کوتاه‌مدت به شمار می‌رود.»

گفتنی است، پس از طرح یاد شده که عنوان اول طرح‌های نوآورانه را به خود اختصاص داد، پروژه ساخت یک میکروفیلتر برای جذب گرد و غبار و پاتوژن‌ها (باکتری، ویروس و سایر میکروارگانیسم‌های ایجادکننده بیماری) توانست در جایگاه دوم طرح‌های نوآورانه برتر قرار گیرد. جایگاه سوم نیز به یک رآکتور زیستی تعلق گرفت که امکان کنترل دقیق‌تر شرایط کشت سلولی را فراهم می‌آورد.

 

مرجع: Eurek Alert

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.