آخرین اخبار

معرفی تیم‌های دانشجویی برتر در رقابت‌های ارائه ایده خلاقانه مبتنی بر فناوری نانو در کره جنوبی

معرفی تیم‌های دانشجویی برتر در رقابت‌های ارائه ایده خلاقانه مبتنی بر فناوری نانو در کره جنوبی

وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی، ده تیم برتر دانشجویی دانشگاه‌های محلی این کشور را که در رقابت برای ارائه روش‌های خلاقانه به‌کارگیری فناوری نانو در زندگی روزمره موفق شده بودند را معرفی نمود. این رقابت با همکاری دولت کره جنوبی و یک شرکت محلی فراهم کننده راهکارهای استارت‌آپی با نام «Maru180» و با هدف شناسایی و حمایت از ایده‌های نوآورانه کسب‌وکار مبتنی بر فناوری نانو در بین دانش آموزان و دانشجویان کره‌ای تدارک دیده شده بود.

بنابر طرح تدوین شده، در ابتدا جزئیات مرتبط با ده تکنیک مبتنی بر فناوری نانو متعلق به مؤسسات تحقیقات علم و فناوری کره در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفت و سپس از آن‌ها خواسته شد تا در قالب تیم‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، به ارائه ایده‌های نوآورانه درباره محصولاتی که می‌تواند بر مبنای آن‌ها ساخته شود، بپردازند.

به گزارش وب‌سایت «Korea Herald»، جایزه بزرگ این رقابت به دانشگاه «KAIST» به‌عنوان نهاد پیشرو در علم و فناوری کره رسید که تیم مربوطه ترکیبی از چاپ سه بعدی و همچنین استفاده از سنسورهای گاز بر پایه مواد نانوساختار را برای ساخت یک «فرمان خودرو» به‌کار گرفته بودند. هنگامی‌که فرد در صندلی راننده می‌نشیند، فرمان مجهز به سنسورهای گاز می‌تواند میزان اتانول موجود در بازدم فرد را تشخیص داده و در صورت تأیید مصرف الکل، موتور خودرو به‌طور خودکار خاموش شده و هشدارهای تعبیه شده در فرمان به صدا در می‌آیند. علاوه بر ایده یاد شده که عنوان برترین ایده نوآورانه را به خود اختصاص داد، جایزه طلایی رقابت، به مؤسسه ملی علم و فناوری «Ulsan» رسید که نوعی بالش هوشمند برای نوزادان تازه متولد شده طراحی نموده بود. این بالش با تعیین ابعاد جمجمه نوزاد و تشخیص میزان فشار وارده، کاهش یا افزایش حجم داشته و بهترین زاویه برای استفاده نوزاد را ایجاد می‌نماید.

گفتنی است، آژانس تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه که یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت علوم کره جنوبی به شمار می‌آید، برخی مشاوره‌های کسب‌وکار و خدمات حقوقی جهت انتقال فناوری و تبدیل ایده‌های برتر به محصولات تجاری را در اختیار تیم‌های برتر می‌گذارد.

 

مرجع: Korea Herald

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.