آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری یک شرکت ژاپنی در استارت‌آپ تولید فرآورده‌های خونی

سرمایه‌گذاری یک شرکت ژاپنی در استارت‌آپ تولید فرآورده‌های خونی

شرکت ژاپنی اتسوکا «Otsuka» که در حوزه داروسازی فعالیت می‌نماید، با سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ مگاکاریون «Megakaryon» به دنبال توسعه محصولات و فرآورده‌های خونی و تجاری‌سازی آن‌ها است. این سرمایه‌گذاری و مشارکت 8.82 میلیون دلاری که با تملک ده درصدی سهام مگاکاریون همراه است، به‌طور خاص موجب ایجاد پلاکت‌هایی از سلول‌های بنیادی پلورفتون می‌شود که پیش‌بینی شده تا سال 2020 میلادی فرایند تجاری‌سازی آن کامل می‌گردد و آماده عرضه به بازار خواهد بود

بنا بر گزارش وب‌سایت «NIKKEI Asian Review»، توافق دو شرکت و تصاحب سهام توسط «اتسوکا» موجب می‌گردد که این شرکت پس از گروه نوآوری ژاپن که با 50 درصد، بزرگ‌ترین سهامدار «مگاکاریون» محسوب می‌شود، دومین سهامدار عمده این شرکت باشد.

گفتنی است، محصولات و فرآورده‌های خونی پلاکتی متعارف، فقط برای چهار روز قابلیت نگهداری دارد و همین عامل موجب محدودیت‌های مختلف در نگهداری و توزیع آن‌ها شده است. در مقابل استفاده از سلول‌های «iPS»، می‌تواند این زمان را به بیش از دو هفته افزایش دهد. تولید محصولات پلاکتی که به‌عنوان عامل لخته شدن خون مورد استفاده قرار می‌گیرند، با توجه به وابستگی به اهدای خون و نیز کاهش جمعیت ژاپن که می‌تواند موجب کاهش 15 درصدی اهدای پلاکت تا سال 2027 میلادی گردد، یکی از چالش‌های درمانی این کشور به شمار می‌رود. «مگاکاریون» و «اتسوکا» در نظر دارند تولید پلاکت را با استفاده از سلول‌های «iPS» توسعه دهند و تا سال 2019 میلادی وارد بازار نمایند.

پیش‌بینی شده که گام بعدی استراتژی رشد «مگاکاریون»، توسعه فعالیت‌های این شرکت در بازار خارج از کشور از سال 2020 میلادی خواهد بود.  

 

مرجع: Nikkei

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.