آخرین اخبار

دوره آنلاین آزمایشگاهی در دانشگاه Iowa با هدف آشنایی مخاطبین با فناوری نانو

دوره آنلاین آزمایشگاهی در دانشگاه Iowa با هدف آشنایی مخاطبین با فناوری نانو

دانشگاه آمریکایی Iowa در ترم جدید تحصیلی خود، یک دوره آزمایشگاهی آنلاین برگزار نموده که دانش‌آموزان از سراسر این کشور می‌توانند کار با دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی، که به دلیل محدودیت‌های فیزیکی تاکنون امکان‌پذیر نبوده است را تجربه نمایند. این دوره که تحت عنوان «Online Microfabrication» برگزار می‌گردد، نوعی تجربه تعاملی همه‌جانبه را برای افراد حاضر در دوره فراهم می‌نماید. تمرکز اصلی این دوره بر آزمایش‌های مرتبط با فناوری نانو است.

بنا بر گزارش وب‌سایت دانشگاه، کاربران دوره مجازی آزمایشگاهی می‌توانند تمامی مؤلفه‌های کلیدی آزمایش‌ها را از طریق فناوری‌های مختلف تعاملی، از جمله ویدئو کنفرانس با قابلیت بزرگنمایی بر روی زوایای مختلف آزمایشگاه تجسم نمایند که در آشناسازی آن‌ها با حس حضور واقعی در آزمایشگاه مؤثر خواهد بود. آجو جوگسور «Aju Jugessur» مدیر این طرح که بخشی از مرکز فناوری‌های نوری دانشگاه است، در این خصوص می‌گوید: «این دوره مجازی با هدف شبیه‌سازی یک حس واقعی حضور در آزمایشگاه برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است و انواع فناوری‌های تعاملی رسانه‌ای برای افزایش تأثیرگذاری آن پیش‌بینی شده است.»

کریسی دو «Krissy Do» از مهندسین ارشد مؤسسه توسعه نانوفناوری دانشگاه کالیفرنیا، با تأکید بر نوآوری جدید آزمایشگاه‌های تعاملی آنلاین و نقش آن در ترویج فناوری نانو، اظهار می‌دارد: «این دوره آنلاین، یک مقدمه عالی برای نشان دادن تئوری‌های نانو فناوری و کاربردهای عملی مرتبط با آن فراهم نموده است که یک نوآوری قابل توجه در زمینه ترویج و توسعه مفاهیم نانو فناوری در محیط‌های آکادمیک محسوب می‌شود.»

گفتنی است، برگزاری این کلاس آنلاین در واکنش به فراخوان عمومی آموزش به افراد در زمینه فناوری نوظهور نانو انجام می‌گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد، با پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه از فناوری، تا سال 2025 میلادی بیش از دو میلیون نفر متخصص آموزش دیده در فناوری نانو نیاز است که تقاضا در آمریکای شمالی به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید. از مهم‌ترین حوزه‌های علمی که کاربردهای نانوفناوری در آن قابل توجه خواهد بود، می‌توان به شیمی، فیزیک، علوم مواد و پزشکی اشاره نمود.

 

مرجع: uiowa

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.