آخرین اخبار

راه‌اندازی یک شرکت نانوفناوری تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی توسط دارنده نوبل شیمی

راه‌اندازی یک شرکت نانوفناوری تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی توسط دارنده نوبل شیمی

یک محقق فعال در طراحی ماشین‌های مولکولی، اقدام به راه‌اندازی یک شرکت فعال در حوزه نانو فناوری نموده که محصولات آرایشی ضد پیری تولید و عرضه می‌نماید. فراسر استودارت «Fraser Stoddart» که در سال 2016 میلادی بابت ایده خود در طراحی و توسعه ماشین مولکولی موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی گردید، در حال حاضر به عنوان بنیان‌گذار و مدیر فناوری شرکت نانو پاناسیا «Panacea Nano» فعالیت می‌نماید.

بنا بر گزارش وب‌سایت «c&en»، شرکت نانو پاناسیا یک پکیج آرایشی تحت نام تجاری «Noble» ارائه نموده است که شامل کرم شب مرطوب کننده و ضد چین و چروک پوست، یک سرم پوست و یک کرم چشم است که هر یک از آن‌ها بین 249 تا 524 دلار قیمت دارد. فرمول‌های شیمیایی مربوط به این پکیج، به کمک فناوری NanoCubic است که استودارت پتنت مرتبط به چگونگی تولید آن را به ثبت رسانده است. نانومواد استفاده شده در این پکیج، قابلیت کاهش آسیب‌های پوست و چین و چروک‌های آن را به میزان قابل توجهی دارا است.

یوسری بوتروس«youssry Botros»، از دیگر بنیان‌گذاران نانو پاناسیا که پیش از این به عنوان مدیر تحقیقات نانو فناوری در شرکت اینتل فعالیت می‌نمود، مدعی است که محصولات تولید شده توسط این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه، از تأثیرگذاری بسیار بیشتری برخوردار بوده و همین عامل باعث شده است که جای خود را در بازار مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی تثبیت نماید.

لازم به ذکر است، نانو پاناسیا در حال حاضر دارای 9 کارمند تمام‌وقت است و استراتژی بلندمدت این شرکت مبتنی بر توسعه کاربردهای نانوفناوری در حوزه‌های ذخیره‌سازی هیدروژنی، باطری‌های قابل انعطاف و حافظه مولکولی بر اساس نتایج تحقیقات دکتر استودارت و مجوزهای بهره‌برداری از فناوری اخذ شده از دانشگاه «northwestern» است.

 

مرجع: Chemical & Engineering News

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.