آخرین اخبار

تلاش محققین دانشگاه آلبرتا جهت ارتقاء فعالیت‌های کارآفرینانه در زمینه نانوفناوری کوانتومی

تلاش محققین دانشگاه آلبرتا جهت ارتقاء فعالیت‌های کارآفرینانه در زمینه نانوفناوری کوانتومی

محققین دانشگاه آلبرتا امیدوارند موفقیت این دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی بتواند در معرفی این ایالت به عنوان هسته اصلی تحقیقاتی در حوزه نانو فناوری کوانتومی در کانادا و آمریکای شمالی کمک نماید. گفتنی است، بخش تحقیقات هوش مصنوعی گوگل «DeepMind» در جولای امسال اعلام نمود که به عنوان اولین آزمایشگاه تحقیقاتی بین‌المللی خود در زمینه «AI»، آزمایشگاه ادمونتون «Edmonton» را برای یک همکاری بلندمدت انتخاب نموده است.

این همان چیزی است که پروفسور جان دیویس از اساتید فیزیک دانشگاه، معتقد است می‌تواند در زمینه نانو فناوری کوانتومی نیز شکل گیرد. وی اظهار داشت: «فیزیکدانان در توسعه علم و دانش بنیادین خوب عمل می‌کنند، ولی به‌طور کلی در راه‌اندازی کسب‌وکار و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی با ترس و تردید همراه هستند. برنامه ارتقاء مهارت‌های فارغ‌التحصیلان که با توسعه مهارت‌های کارآفرینی و درک قابلیت‌های تجاری نظیر نحوه آغاز به کار یک شرکت و چگونگی محافظت و مبادله دارایی‌های فکری همراه خواهد بود، می‌تواند این ضعف را تا حدی پوشش دهد. این برنامه با هدف آموزش افراد مستعد و سپس ماندگاری آن‌ها در آلبرتا انجام می‌گیرد. ما نمی‌خواهیم افراد، آموزش دیده و سپس به دره سیلیکون بروند، بلکه می‌خواهیم بنگاه‌های اقتصادی قوی در همین‌جا ایجاد شود که در نهایت منجر به ایجاد قطب تحقیقاتی و اقتصادی محاسبات کوانتومی در اینجا خواهد شد.»

لازم به ذکر است، حوزه نظری مکانیک کوانتومی مبتنی بر نظریه‌ای علمی است که مواد اتمی و زیر اتمی مانند فوتون‌ها یا الکترون‌ها، می‌توانند به عنوان ذرات یا امواج رفتار نمایند. بر این اساس، محاسبات کوانتومی که زمانی به عنوان یک حوزه علمی تخیلی به شمار می‌رفت، توانسته است خود را به عنوان یک موضوع مهندسی پرکاربرد مطرح نماید. توجه شرکت‌های فناور بزرگ جهان نظیر گوگل، مایکروسافت و «IBM» و تصاحب استارت آپ‌های مرتبط با این موضوع توسط آن‌ها، حاکی از کاربرد وسیع این فناوری در حوزه‌های گوناگون محاسباتی است.    

 

مرجع: edmontonjournal

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.