آخرین اخبار

برترین اکوسیستم‌های مناسب کسب‌وکارهای استارت‌آپی در سال 2017

برترین اکوسیستم‌های مناسب کسب‌وکارهای استارت‌آپی در سال 2017

برنارد مون «Bernard Moon»، از بنیان‌گذاران «SparkLabs Group» که شبکه‌ای از شتاب‌دهنده‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارت آپی را در بر دارد، ده اکوسیستم برتر استارت آپی در سال 2017 میلادی را معرفی نمود؛ بر اساس این فهرست دره سیلیکون توانسته در صدر فهرست برترین اکوسیستم‌های مناسب برای توسعه کسب‌وکارهای استارت‌آپی قرار گیرد.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Venture Beat»، فهرست سال جاری میلادی برخلاف فهرست سال گذشته که کمترین تغییر را نسبت سال قبل از خود داشت، با تغییرات فراوانی همراه بوده است که نشان از تغییرات ساختاری و فرآیندی بزرگ از منظر نوآوری در سطح جهان دارد. ورود شانگهای به لیست ده اکوسیستم برتر و صعود قابل توجه پکن (از رتبه هشتم به دوم) از مهم‌ترین تغییرات فهرست امسال به شمار می‌رود. ده اکوسیستم برتر همراه با امتیازات کسب شده (سقف امتیاز 80) ahlg: دره سیلیکون (77)، پکن (66)، شهر اشغال شده تل‌آویو (66)، استکهلم (65)، لس‌آنجلس (65)، نیویورک (64)، شانگهای (60)، سئول (60)، بوستون (58) و لندن (54) است.

یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر در فهرست یاد شده، رشد سرمایه‌گذاری در آسیا است که برای نخستین بار از کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آمریکا پیشی گرفته است. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، به ترتیب 19.3 و 18.4 میلیارد دلار در شرکت‌های آسیایی و آمریکایی سرمایه‌گذاری شده است. این روند در سه ماهه سوم امسال نیز ادامه یافته است.

لازم به ذکر است، در رتبه‌بندی اکوسیستم‌های نوآوری مختلف از هشت فاکتور کلیدی استفاده شده است که عبارتند از: «سرمایه‌گذاری‌های اکوسیستم، استعدادهای مهندسی، مشاوره و مربیگری‌های فعال، زیرساخت‌های فنی، فرهنگ استارت‌آپی، زیرساخت‌های حقوقی و سیاسی، بنیاد اقتصادی اکوسیستم و در نهایت سیاست‌ها و برنامه‌های دولتی.»

 

مرجع: venturebeat

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.