آخرین اخبار

افزایش جهانی آزمون‌های ارزیابی آلودگی مواد غذایی در پی رشد کاربرد نانو فناوری

افزایش جهانی آزمون‌های ارزیابی آلودگی مواد غذایی در پی رشد کاربرد نانو فناوری

بنا بر گزارش جدید انتشار یافته توسط وب‌سایت «research and markets» با عنوان «بازار جهانی تست و آزمایش آلودگی‌های مواد غذایی در سالهای 2021-2017»، پیش‌بینی می‌شود که بازار مذکور در سال‌های یاد شده با رشد 6.54 درصدی همراه باشد. شایان ذکر است که یکی از روندهای کلیدی در رشد این بازار، به استفاده از فناوری نانو در صنایع غذایی باز می‌گردد که مزایای بسیاری نیز به همراه داشته است.

یکی از پیشران‌های اصلی در افزایش توجهات به تست‌های آلودگی مواد غذایی، تعداد روز افزون شکایات مصرف‌کنندگان و برگشت مواد غذایی است. در واقع عودت مواد غذایی، با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد تحمیلی و نیز لطمه به برند شرکت یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی است که می‌تواند بر سودآوری صنایع غذایی تأثیرگذار باشد. همین عامل موجب شده است که تقاضا برای تست و آزمایش مواد آلاینده محصولات غذایی، با افزایش قابل توجهی روبرو شود. به موازات روند فوق، استفاده گسترده از نانو فناوری در صنایع غذایی و کشاورزی (مانند کودها و آفت‌کش‌ها) که در مقایسه با دیگر صنایع به نسبت جدید است، نیز در تسریع به‌کارگیری روش‌های جدید تست آلودگی مؤثر بوده است. همچنین برخی روش‌های تست به کمک نانوفناوری، مانند « استفاده از فناوری نانو ذرات، به منظور ایمنسازی صنایع غذایی» در سهولت این مسیر کمک شایانی را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است، آلاینده‌های مواد غذایی، برخی مواد سمی و یا بالقوه مضر موجود در غذا هستند که برای مصارف انسانی مناسب نیست. این آلاینده‌ها عمدتاً در دو نوع اصلی آلاینده‌های شیمیایی و آلاینده‌های فرآیندی طبقه‌بندی می‌شوند. آلاینده‌های شیمیایی، مواد شیمیایی (مانند انواع آفت‌کش‌های مورد استفاده در کشاورزی و تولید مواد غذایی) هستند که در تماس با مواد غذایی می‌توانند به مسمومیت غذایی منجر شوند. آلاینده‌های فرآیندی مانند بنزن و چربی‌های ترانس نیز در طول فعالیت‌های پردازش غذا نظیر گرمایش و تخمیر تولید می‌شوند. از فروشندگان اصلی فناوری‌های آزمایش آلودگی مواد غذایی می‌توان به «Covance»، «Neogen»، «SGS» و «Thermo Fisher Scientific» را نام برد.

مرجع: BusinessWire

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.