آخرین اخبار

جذب سرمایه 15 میلیون دلاری برای بهبود سیستم‌های گرمایش و سرمایش

جذب سرمایه 15 میلیون دلاری برای بهبود سیستم‌های گرمایش و سرمایش

استارت‌آپ ایتالیایی-ایرلندی «HTMS» موفق به تکمیل یک دور جذب سرمایه 15 میلیون دلاری شده است. این استارت‌آپ، فناوری نوآورانه‌ای توسعه داده که می‌تواند کارایی انرژی و ظرفیت حرارتی سیستم‌های گرمایش و سرمایش را برای تأسیسات صنعتی و تجاری مختلف مانند کارخانجات تولیدی یا بیمارستان‌ها بهبود بخشد. این استارت‌آپ در تلاش است تا از یک سیال نانویی به جای آب برای سیستم‌های انتقال حرارت استفاده نماید.

این محصول انقلابی که ماکسول (Maxwell) نام دارد، ظرفیت انتقال حرارت یک سیستم گرمایش و تهویه مطبوع معمولی را تا حدود 15 درصد بهبود می‌بخشد. جذب سرمایه 15 میلیون دلاری جدید که در قالب دور «A» انجام گرفته، کمک زیادی به این استارت‌آپ برای توسعه فناوری و ورود آن به عرصه تجاری می‌نماید. با توجه به پتانسیل‌های قابل توجه این فناوری ارزشمند، تعدادی از سرمایه‌گذاران پیشروی جهان از جمله «Aramco Ventures»، «Barclays»، «Cdp Venture Capital» و «Progress Tech Transfer» تأمین این سرمایه را بر عهده داشته‌اند. هدف از این تأمین مالی جهانی برای این استارت‌آپ، عملیاتی نمودن ماکسول عنوان شده است.

این استارت‌آپ به کمک فناوری نوآورانه خود در انتقال حرارت به کمک سیال‌ها، اثر قابل توجهی در ردپای کربن ناشی از ساختمان‌های تجاری و تأسیسات خنک‌کننده مورد استفاده در فرایندهای صنعتی در سطح جهان بوجود می‌آورد. توماس گریزتی (Thomas Grizzetti)، مدیرعامل «HTMS» در خصوص جذب سرمایه جدید و کمک آن در دستیابی به اهداف استارت‌آپ می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری به ما کمک می‌کند تا دسترسی به بازار محصول خود را در سطح جهانی افزایش دهیم. ما از پشتیبانی مجموعه‌هایی مانند بازوی سرمایه‌گذاری آرامکو، Barclays، CDP و PTT که از فناوری و چشم‌انداز ما حمایت کرده‌اند، بسیار هیجان‌زده هستیم. ما معتقدیم که ماکسول با سهولت نصب و امکان استفاده در سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع جدید و موجود، می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر بهره‌وری انرژی در مقیاس جهانی داشته باشد.»

گفتنی است که «HTMS» در سال 2018 میلادی توسط توماس گریزتی، ادوارد کولمن (Edward Coleman) و پروفسور آرتورو دی‌ریسی (Arturo de Risi) تأسیس شد. طرح اصلی سیال نانویی ماکسول، از تحقیقات انجام شده به رهبری آرتورو دی‌ریسی در دانشگاه سالنتو (University of Salento) در لچه ایتالیا حاصل شده است. این استارت‌آپ معتقد است، از آنجایی که در حال حاضر از آب به عنوان سیال برای انتقال حرارت اولیه در همه جا استفاده می‌شود، ماکسول به عنوان یک افزودنی سیال با قابلیت پیاده‌سازی آسان، یک بازار دست‌نخورده بیش از 100 میلیارد دلاری را در پیش روی خود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که این استارت‌آپ پیش از این نیز در سال 2021 میلادی در قالب سری «A»، موفق به جذب سرمایه 5 میلیون یورویی از طریق «Saudi Aramco Energy Ventures» و «Progress Tech Transfer Fund» شده بود. این سرمایه‌گذاری جدید، راه‌اندازی کارخانه تولیدی بزرگ ماکسول را در آرنسانو (Arnesano)، درست خارج از لچه ایتالیا تسهیل می‌نماید.

انریکو فیلی (Enrico Filì)، از شرکای «CDP Venture Capital» و رئیس بخش «IndustryTech» صندوق « Corporate Partners I fund» در خصوص «HTMS» و سرمایه‌گذاری صورت گرفته می‌گوید: «ما از اینکه بخشی از مسیر رشد علم مواد در HTMS شده‌ایم، بسیار هیجان‌زده هستیم. این شرکت یک نمونه عالی از تحقیقات علمی است که برای توسعه محصول به کار گرفته شده و نیازهای رو به رشد در همه بخش‌ها از املاک و مستغلات گرفته تا فرآیندهای صنعتی و مراکز داده را برآورده می‌کند و با به حداکثر رساندن راندمان انتقال حرارت، یک گام کلیدی در کاهش هزینه‌ها، افزایش پایداری و کاهش ردپای کربن بوجود می‌آورد.»

 

مرجع: «Born2invest»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.