آخرین اخبار

تلاش غول هندی تولیدکننده مواد شیمیایی برای ورود به بازار نانو

تلاش غول هندی تولیدکننده مواد شیمیایی برای ورود به بازار نانو

شرکت «Asian Paints» خبر از برنامه‌های جدید خود برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی دیگری با سرمایه‌گذاری تقریبی 289.7 میلیون دلاری داده است. بر اساس اعلام شرکت، 253.5 میلیون دلار از این سرمایه‌گذاری طی سه سال آینده و به منظور راه‌اندازی یک کارخانه برای تولید مونومر وینیل استات (VAM) و اتیلن وینیل استات (VAE) انجام خواهد شد. به این منظور، انعقاد قراردادهای جدیدی از جمله موافقتنامه دریافت مجوز فناوری از شرکت آمریکایی «Kellogg Brown Root» و همچنین اخذ تأییدیه‌های قانونی الزامی یاد شده است.

ظرفیت این واحد تولیدی سالانه 100 هزار تن «VAM» و 150 هزار تن «VAE» خواهد بود. مونومر وینیل استات یک ورودی کلیدی برای تولید اتیلن وینیل استات بوده که امولسیون آینده و عنصر اصلی برای تولید رنگ‌های سازگار با محیط زیست می‌باشد. «VAE» خواص رنگ بهتری ارائه نموده و می‌تواند عملکرد رنگ‌ها را بهبود بخشد. تولید داخلی این دو ماده اهمیت بسیار زیادی داشته و می‌تواند بازدهی را به شکل قابل توجهی افزایش داده و وابستگی به واردات این مواد را که می‌تواند منجر به فلج شدن و وابستگی کارخانه به شرکت‌های تولیدی خارجی شود را برطرف می‌نماید. از این رو، راه‌اندازی این کارخانه یک پروژه کلیدی برای یکپارچه‌سازی فرایندهای شرکت خواهد بود.

این شرکت همچنین با مشارکت دو شرکت محلی اماراتی، سرمایه‌گذاری 66.4 میلیون دلاری دیگری برای راه‌اندازی یک کارخانه تولید سیمان سفید در امارات متحده عربی خواهد داشت. به این منظور، موافقتنامه همکاری با دو شرکت « Riddhi Siddhi Crusher & Land Transport» و «Associated Soap Stone Distributing» به امضا رسیده تا یک سرمایه‌گذاری مشترک 60:40 برای راه‌اندازی این کارخانه شکل بگیرد. این سرمایه‌گذاری در دو سال آینده انجام شده و ظرفیت سالیانه کارخانه 265 هزار تن خواهد بود. سیمان سفید یک ماده خام کلیدی برای تولید رنگ‌های پودری و پوشش‌های زیرین مانند بتونه است. علاوه بر این، سیمان سفید در بخش ساخت‌و‌ساز و تعمیرات نیز استفاده زیادی دارد.

در کنار موارد یاد شده، «Asian Paints» که پیش از این خبر از جهش 33 درصدی در درآمد خالص خود در سه ماهه منتهی به سپتامبر سال جاری داشته، خبر از ورود به یک توافق جدید برای خرید 51 درصد از سهام « Harind Chemicals and Pharmaceuticals» به ارزش 1.5 میلیون دلار داده که ورود این شرکت را به بازار نانوفناوری تسهیل می‌نماید. همچنین بر اساس توافق یاد شده، 39 درصد دیگر سهام سهام‌داران فعلی نیز به صورت پلکانی طی 5 سال آینده در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که «Harind» بیشتر در زمینه مواد شیمیایی ویژه مبتنی بر فناوری نانو متمرکز بوده و در درجه اول مواد مورد نیاز برای پوشش و مراقبت سطحی را در اولویت کاری خود دارد.

گفتنی است که «Asian Paints» با گردش مالی 3513 میلیون دلاری، در میان 10 شرکت برتر فعال در حوزه ارائه پوشش‌های تزئینی در جهان قرار دارد. این شرکت و مجموعه‌های تابعه آن، در 15 کشور جهان حضور داشته و 27 مرکز تولید رنگ در اختیار دارند.

 

مرجع: «Devdiscourse»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.