آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۲.۱ میلیون دلاری برای ترمیم نانویی استخوان

سرمایه‌گذاری ۲.۱ میلیون دلاری برای ترمیم نانویی استخوان

فلوبون (Flowbone) که یک استارت‌آپ زایشی از مؤسسه سوئیسی «EPFL» است، از تأمین مالی 2.1 میلیون دلاری برای ورود فناوری ترمیم استخوان خود به بازار خبر داده است. این جذب سرمایه، شرکت را قادر میسازد تا خود را برای ورود به بازار ایالات متحده و دریافت مجوز «FDA» برای اولین محصول ترمیم استخوان آماده نموده و در عین حال به پیشرفتهای پیشبالینی برای تقویت استخوانها ادامه دهد.

این استارت‌آپ که توسط دکتر اولریک کتنبرگر (Ulrike Kettenberger)، پروفسور دامینیک پایولتی (Dominique Pioletti) و دکتر رگیس گائودرون (Régis Gauderon) در جولای سال 2020 میلادی راه‌اندازی شده، در همین مدت کوتاه عناوین متعددی را از آن خود نموده است که از آن جمله می‌توان به کسب جایزه «Venture Kick» در سال 2020 میلادی، عنوان « Venture Leader Medtech» در سال 2021 و همینطور انتخاب به عنوان یکی از صد استارت‌آپ برتر سوئیس در قالب «TOP 100 Swiss Startup Award» در سال 2021 میلادی اشاره نمود.

فلوبون از نانوپزشکی احیاکننده برای تغییر فرایندهای مراقبتی از میلیونها بیمار مبتلا به بیماریها و اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان استفاده میکند. در حال حاضر این استارت‌آپ در حال انتقال فناوری خود به اولین محصول تجاری برای ترمیم استخوان است. این شرکت همچنین به عنوان هدف بعدی، درمان ضایعات مغز استخوان که یک بیماری مرتبط با آرتروز زانو است را هدف قرار خواهد داد. اهداف این محصول، شامل توقف درد، کاهش سرعت پیشرفت بیماری و حفاظت از مفاصل است.

 علاوه بر تأمین مالی 2.1 میلیون فرانکی جدید که در قالب جذب سرمایه بذر صورت گرفته، فلوبون کمک‌های مالی و جوایزی را نیز دریافت نموده که مبتنی بر واگذاری سهام نبوده‌اند. از آن جمله می‌توان به جایزه 100 هزار دلاری « Healthy Longevity 2022 QuickFire Challenge» اشاره نمود که علاوه بر مبلغ دریافتی، مشاوره‌های رایگان از طریق شرکت جانسون و جانسون را نیز در اختیار این استارت‌آپ قرار می‌دهد. حمایت مالی 800 هزار فرانکی مؤسسه «InnoSuisse» و 100 هزار فرانکی مؤسسه «Foundation for Technological Innovation» نمونه‌های دیگری از این تأمین مالی بوده‌اند که بر اساس گزارش «Crunchbase»، مجموع جذب سرمایه فلوبون را به بیش از 3.2 میلیون دلار رسانده است.

گائتان مارتی (Gaëtan Marti)، کارآفرین سریالی و یکی از فرشتگان کسب‌وکار حامی فلوبون، در خصوص این استارت‌آپ توضیح میدهد: «با افزایش سن جمعیت، شکستگیهای ناشی از پوکی استخوان به میزان قابل توجهی افزایش مییابد. از آنجایی که داروهای فعلی پوکی استخوان فقط در ناحیه لگن اثر محدودی دارند، نیاز فوری به یک روش متمایز، موضعی و ساده برای ایجاد توده استخوانی مقاوم در برابر شکستگی وجود دارد. به همین دلیل است که من از تیم با استعداد و با تجربه فلوبون در مأموریتشان برای کاهش شکستگیهای ناشی از پوکی استخوان به لطف فناوری نانو بسیار هیجانزده هستم.»

پلتفرم فناوری فلوبون مبتنی بر یک ماتریس هیدروژل است که چند درصد از نانوذرات معدنی را در خود جای داده و از یکی از مواد اصلی استخوان طبیعی ساخته شده است. این نانو ماده زیستی که به راحتی میتواند از راه پوست به بافت استخوانی ضعیف تزریق شود، فرآیند طبیعی استخوانسازی بدن را تحریک نموده و در عرض چند هفته، استخوان را ترمیم و تقویت نموده و هیچ باقیماندهای از مواد تزریق شده باقی نمیماند.

 

مرجع: «VentureLab»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.